Gå til innhold
  • Bli medlem

Rute langs kysten?


Aura

Anbefalte innlegg

Bruker vanligvis beina på fjellet, men jeg har lyst å ta meg en real fisketur langs kysten.

Er det noen som kan anbefale en fin sykkelrute langs kysten, helst på østlandet? Kan også gå hvis det finnes en primitiv sti.

Må være mulig å ta seg fra og til startpunkt og avsluttningspunkt med kollektivt.

 

Har tenkt en tur nå på 3-4 dager, og senere en annen tur på 1.uke, så tar gjerne imot flere anbefalinger.

Jeg vil som vanlig lengst mulig vekk fra bilstøy og hus og folk flest, så jo mer sidesvei ruta ligger, jo mer glad blir jeg

 

Krysser fingrene og håper noen kjenner til en gullrute og vil dele den med meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har syklet fra Tønsberg til Risør. Her er det merkede sykkelveier hele veien. Det er vel den såkalte Norskjøruten. Kjempefin tur. Går innom mange fine tettsteder, men man kan og sykle lenge av gangen på nermest folketomme stier, alt etter når på dagen man sykle selvsagt. Fant en link på nettet av en annen som har syklet den ruten. Han syklet og innom Tjøme. Sikkert en flott tur. Det er endel opp og ned og grusveier slik at man bør regne bra med tid per kilometer. Vi brukte 4 dager fra Tønsberg til Risør , men da hadde vi med vogn med barn i.

http://syklenorskekysten.wordpress.com/2012/07/11/svinesund-farsund-i-2010/#kyststi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet fra Risør til Lillesand.

Overnattet på Arendal.

Det var en veldig fin tur som var godt skiltet.

Brukte buss fra Oslo til Risør, og fra Lillesand til Oslo.

Brukte en bok fra Syklistenes landsforbund.

Den var utfyllende i forhold til hvor sykkelstien gikk i byene.

Her er en kort turbeskrivelse fra Syklistenes landsforbund:

 

http://www.syklistene.no/tur/kragero-mandal-med-spennende-avstikker/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.