Gå til innhold
  • Bli medlem

En uke i Femundsmarka nasjonalpark


Gjest gammeltbrukernavn111

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest gammeltbrukernavn111

Tog til Røros fungerer jo greit. Vi kom fra henholdsvis Trondheim og Oslo. Fra Røros går det buss i korrespondanse med Fæmund II. Vi tok buss fra Synnervika og opp til Røros etter fergeturen vår. Da vi startet turen hadde ikke Fæmund II begynt å gå ennå, og da gikk ikke bussen heller. Vi spleiset på en taxi. Til Langen koster det 700 kroner. Spør om fastpris, det gjorde vi, så det var avtalt på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammeltbrukernavn111

@Larsdx Ja, det er jo ikke så mange togavganger fra Oslo til Røros faktisk, så det kan bli litt vrient å få det til å gå opp med den bussen. Det passet mye bedre på tilbakeveien, altså buss Synnervika-Røros. Da kom jeg et kvarter før toget til Oslo. Men som sagt, hvis du prater med de folka på taxisentralen og avtaler fastpris, så får du turen for 700. Har du da fått minipris på toget, så blir jo totalprisen Oslo-Langen sånn helt grei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammeltbrukernavn111

Angående mygg, Larsdx: Vi var lite plaget de første dagene, da vi var lenger nord og delvis høyere oppe, og hadde mye vind hele tida. På slutten var vi lenger nede, mot røavassdraget, og det var mindre vind. Da var det en del mygg. Det er visst myggår i år, og det virker som det er spesielt mye mygg langs røa, ved røvollen og der. Vi brukte en del myggolje og jeg hadde med meg hatt med myggnetting til å bruke når jeg fiska. Det hjalp, fikk bare en 4-5 myggstikk i løpet av hele uka, og jeg er vanligvis veldig plaget av mygg. Meeen, dersom man planlegger noen rolige dager langs røa i vindstille forhold nå fremover så er det sikkert ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.