Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har erfaring med Doite-telt?


Krfjpe

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg ser at SportOutlet Kristiansand har salg på Doite Aconcagua Pro 3 til 1000 kroner, det samme med Doite Kailas 3. Det ser ikke ut til å være et svært utbredt merke, ihverfall ikke i Norge, men i de butikkene som selger dem i USA koster dem rundt 600 dollar. 

 

Vekt ligger på henholdsvis 5 og 4,7 kg. Det er én kilo mer enn Fjellheimen X-trem 3, men sannelig 4,5k i forskjell også.


Noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke ut som det er noen Doite brukere her FF.

 

Tok en titt på teltene i katalogen og det eneste jeg kan trekke ut av det er at det er amerikansk oppsett, dvs, man setter opp innertelt først. Noen synes dette er helt greit. Erfaringsmessig så synes jeg det er veldig upraktisk i regn og snø. Men jeg ser helt klart fordelen av å bare sette opp innerteltet i varmt og godt vær. Likevel har vi mye vær i Norge, greit å ha i tankene når man skal sette opp et telt i kuling og regn eller snø.

 

Vil du lese mer om brukererfaringer på Doite telt så søk/spør heller via utenlandske forum og blogger.

 

Nikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men jeg ser helt klart fordelen av å bare sette opp innerteltet i varmt og godt vær.

 

Hilleberg har opplegg for å setje opp bare innertelt. Dei Helsporttelta eg har sett, lar seg også setje opp bare innertelt på same måte som Hilleberginnertelta. Det einaste ein må lage seg, er lommer til å setje stengane i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.