Gå til innhold
  • Bli medlem

Rundtur fra Øyungsdammen rundt Helgeren


Tony_

Anbefalte innlegg

På fridagen kunne man ikke sitte inne og en tur stod høyt på lista. Sjekket værmeldingen i går og den viste strålende vær. Da var det bare å komme seg inn på ut.no for å finne et turforslag.
Valget falt på Helgeren rundt. 26 km. lang tur, stortsett på blåmerka skogsstier.

Turen var veldig bra, med endel tøffe stigninger, fantastiske utkikksposter, historie fra 2. verdenskrig og en følelse innimellom at man ikke var i Oslo, men oppi fjellstrøket et sted.

Ved Øyungen jobber dem med å forbedre demningen, derfor var vannet tappet ganske mye ned. Men det var et yrende folkeliv der oppe og det er et populært turområde. Flere skoleklasser og fiskere som campa der, mens på vei ned igjen møtte jeg mange som skulle opp dit for å bade. Resten av turen møtte jeg kun 2 personer. Deilig å ha marka for seg selv i mange timer.

Lunsjen og en fortjent pause ble ved enden av Helgeren hvor sola steika, bacon surra på primusen og fisken vaka. Fantastisk!

En herlig dagstur som ga mersmak på å utforske Nordmarka og dens fantastiske turmuligheter.

For bilder fra turen, kan dem skues her: http://friluftsgutten.wordpress.com

Lik gjerne min Facebookside også: https://www.facebook.com/pages/Friluftsgutten/508718212488568

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.