Gå til innhold
  • Bli medlem

Helgatur til Korgtjønna


vpl

Anbefalte innlegg

Første fjellturen sammen med samboeren.

Vi kjørte fra Trondheim til Langoddsætra etter jobb på fredag, tok på oss ryggsekkene og satte i mars oppover langs Engelsbekken, det var en seig tur oppover etter ei lang uke på jobb, og det hjalp ikke stort på at det var vått og tåkete, men vi kom da frem etterhvert.

Etter litt leting fant vi en grei teltplass og fikk opp vårt nyinnkjøpte telt (den første "tingen" vi kjøpte sammen)

Det var egentlig bare å få i seg litt mat før vi fant soveposene, slitne var vi ihvertfall.

 

Lørdagen våknet vi opp til bedre vær, men vi fant ut at vi droppet toppturen til Okla som vi hadde i tankene, det er lenge siden vi begge har vært på skikkelige fjellturer, så vi var enda litt slitne etter gårdagen.

Det var også godt å nyte det å være borte fra sivilisasjonen og bare nyte fjellet.

 

Korgtjønna med Blåhøa i bakgrunnen.

post-12659-0-45573600-1371405443_thumb.j

 

Lørdagsgodt måtte vi ha med :)

post-12659-0-78246400-1371405265_thumb.j

 

 

Da var det faktisk bedre å bare sløve rundt teltet og fiske litt innimellom. Noe som ikke var meg i mot ;)

Fisk så vi, men de var ikke særlig bitevillige, men jeg fikk en fin ørret på rød/kobber spinner. Sluker og mark fristet ikke ørreten.

 

post-12659-0-34408700-1371405152_thumb.j

 

Utpå kvelden kom regnet sigende og det blåste litt samtidig, så et aldri så lite herremåltid ble inntatt innendørs, og selv jeg må innrømme at posemat er godt innimellom.

post-12659-0-33049300-1371405606_thumb.j

 

Søndagen startet vi tidlig på hjemturen siden det var meldt en del regn utover dagen, men vi måtte nyte finværet littegrann før vi dro.

post-12659-0-61519400-1371407434_thumb.j

Men finvær fikk være finvær, det er så mye greiere å pakke sakene i sol enn i regn. Og jammen fikk vi ikke en aldri så liten haglbyge på vei nedover, så værmessig fikk vi oppleve det meste denne helga.

Verdens beste middag ble oppservert både på vei opp og på vei ned, og utifra mengden rypeskit å dømme kan det ikke ha vært ekstremt lite rype i fjellet i vinter. Eller så har jeg funnet ut hvor de var :P

Skal sies at vi så ikke mye ryper, men en Stegg på vei oppover og et rypepar? på vei nedover.

Vinteren har ikke sluppet helt taket nede i lirypelandet heller.

post-12659-0-55627200-1371407309_thumb.j

 

Dette var vår første fjelltur sammen, og definitivt ikke den siste.

 

Dette var også min første turrapport her inne, så får tiden vise om det blir flere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.