Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med tau


Folkins

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg trenger et rimelig tau, 40 m. langt til bruk ute og inne og faldt over de her to: Mammut Vertex 10,0mm og

Tendon Ambition Line 10,5 mm CS. Er der noen der har erfaring med disse?

 

http://www.komplettklatring.no/klatretau-beal-top-gun-ii-10-5mm-9219.html

http://www.friluftsland.dk/dk/shoparticle/tendon-ambition-line-10-5-mm-cs/shop/catalog/product/view/22336/dynamisk_reb-2/

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Jeg har klatret med tau som en veldigt lik begge fra samme producenter og jeg liker personligt mammut sine bedst. Hvis det er som første klatre tau er de begge bra valgt med sammen anvendelse område. Dog havde jeg gået efter minimum 60 meter hvis det er til klatring. Da mange nye klatre felt idag udvikles efter dette. Og disse er tau for bruk på klatre felt og ikke i regnvejr da de ikke er imprineret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på Beal. De har kommet med en teknologi de kaller Unicore, dvs at kjernen og strømpen er flettet sammen. Dette gjør tauet mye mer slitesterkt og mykere håndtering. Diablo 10,2 kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høret ut som om det er 60 meter jeg skal gå etter. Og mammut sitt tau. Men skal ta en tit på Beal også.

 

Jeg kommer ikke til at klatre veldig mye, men jeg bor tæt på et klatrefelt og vil gjerne ha muligheten til at stikke forbi når været er bra.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.