Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjelltur med to 11 mnd. gamle jenter 22-23 juni


superjon

Anbefalte innlegg

Noen bra forslag?
Vi kjøre dit vi skal overnatte, slik at barna kan sove i sine reisesenger.

Finnes noe fint sted?
Noe hotell i fjellet?
Hvordan er det med snø nå?

Bor i Moss, og vil kjøre kortest mulig :)
Men vil over tregrensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Spidsbergseter i Rondane? Litt lengre kjøretur muligens, men mine unger klarte greit 4-5 timer i bilen da de var på den alderen. Pauser og "godis" funker bra! :)

Dette er et kjempefint område med topper i ulik størrelse, men jeg vil anta at snøen ligger over de høyeste av dem. I slutten av april var snøen begynt å gå ved ca 1000 meter da jeg sist var i Rondane. Tipper det samme gjelder for Jotunheimen.

Selve hotellet er også bra, og har god mat og basseng til store og små.

Gaustadblikk er også et fint sted, med stor buffet for sultne fjellvandrere.

SAS hotellet på Beitostølen er jo moderne og fint, men da ville jeg nok ha tatt turen over flya i steden, og over til Gjendesheim. (Sjekk på nett om det er farbart om dere vurderer å gå Besseggen, og ta med gamasjer om det er snø hist og pist!). Dere kan jo også f.eks til og med dra på festival på Gjendebu den helga!

Ellers er det fint i terrenget i Norefjell-området om dere ønsker en kortere kjøretur. Her er det flere hoteller å velge mellom.

Enkelte leier også ut setrer på høyfjellet hvor man virkelig får følelse med fjellet!

God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.