Gå til innhold
  • Bli medlem

Tursekk for barn?


Imse

Anbefalte innlegg

Hvordan løser dere det når en 8åring og en 10åring skal på tur? De kan fint bære soveposen(alta short), liggerunderlag, regntøy, ullundertøy, ekstra sokker og ullgenser. Men jeg finner ingen sekker som egentlig passer deres størrelse. Vi kan mikse til en 60 liter til de, men det er ikke helt optimalt. I barnestørrelse finnes sekker opp til 20 liter, større sekker tilpasset korte unger finner vi ikke. Ungene er 128cm og 134cm lange.

Jeg bærer resten, men det er kjekt når de kan bære soverposen, regntøy og ekstra skift+ liggerunderlaget sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både Sportsnett og Oslo sportlager har barnesekker

http://sportsnett.no/s/c.aspx?cid=325

http://www.oslosportslager.no/produktkategori/barnesekker-3-2425.aspx

 

Ellers kan kanskje en tilpasset lettvektssekk fra en amerikansk småprodusent være noe? 

Noen linker her http://www.fjellforum.no/topic/27238-lettpakking-b%C3%A6ring/

 

Lette dagstursekker for voksen kan fungere helt greit så lenge bærestroppene kan strammes slik at de passer på de små...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans Knuten 40ltr har dessverre gått ut av produksjon tror jeg, men kjøpte en (lilla/sort) nylig hos Sport 1 forhandler i Ørsta til jenta mi på 8 år.
De hadde flere både blå/svart og lilla/svart, mener også at MX sport har disse.
Sekken er beregnet på 130-150 cm dvs. omtrent fra 8-14 år. Gutten min på 10 år har en blå/svart.
Prisen er 699 kr, nettinglommer på sidene for drikkeflaske, klargjort for drikkesystem, men mangler regntrekk.( kjøpe separat for 100kr)
Godt fornøyd med sekken. Legger ved bilder.

 

post-8967-0-13352600-1370546901_thumb.jp

 

post-8967-0-25434500-1370546919_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! 

 

Jeg har spurt for meg på div, sportsforretninger og alle kommer med 20liters sekker, det blir akkurat det samme som skolesekkene, rett og rett for små for slike turer og uten feste for liggeunderlag.

De fra 35 liter og oppover kunne passet, de skal vi se nærmere på.

 

Det føles i alle fall ikke helt riktig ut å mekke på større sekker for at ungene skal bruke de når det ikke blir fullgodt pga selene er for lange og blir klumpete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! 

 

Jeg har spurt for meg på div, sportsforretninger og alle kommer med 20liters sekker, det blir akkurat det samme som skolesekkene, rett og rett for små for slike turer og uten feste for liggeunderlag.

De fra 35 liter og oppover kunne passet, de skal vi se nærmere på.

 

Det føles i alle fall ikke helt riktig ut å mekke på større sekker for at ungene skal bruke de når det ikke blir fullgodt pga selene er for lange og blir klumpete. 

Norheim har en 40l sekk til barn. Den kan du prøve både hos G-sport og G-max :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norheim har en 40l sekk til barn. Den kan du prøve både hos G-sport og G-max :)

Da får jeg spørre de en gang til. Har vært på to g-sporter og ingen hadde noe mellom dagstursekk for voksen og 20liter sekk. Mulig de ikke hadde oversikt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg spørre de en gang til. Har vært på to g-sporter og ingen hadde noe mellom dagstursekk for voksen og 20liter sekk. Mulig de ikke hadde oversikt selv.

De har den iallefall i portalen og kan bestille den inn til deg. Jeg har tidligere jobbet i en G-sport og da hadde vi den 40l til barn i butikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har den iallefall i portalen og kan bestille den inn til deg. Jeg har tidligere jobbet i en G-sport og da hadde vi den 40l til barn i butikk. :)

Kan du finne link til sekken du tenker på? For jeg finner ingen 40liters til barn/ungdom på gmax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan løser dere det når en 8åring og en 10åring skal på tur? De kan fint bære soveposen(alta short), liggerunderlag, regntøy, ullundertøy, ekstra sokker og ullgenser. Men jeg finner ingen sekker som egentlig passer deres størrelse. Vi kan mikse til en 60 liter til de, men det er ikke helt optimalt. I barnestørrelse finnes sekker opp til 20 liter, større sekker tilpasset korte unger finner vi ikke. Ungene er 128cm og 134cm lange.

Jeg bærer resten, men det er kjekt når de kan bære soverposen, regntøy og ekstra skift+ liggerunderlaget sitt.

 

Vi har gode erfaringer med barnesekker fra Osprey: De er lette, har regulerbar rygglengde og innebygd regntrekk (Sportsnett, som glote lenket til, har en fin 35 liter sekk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fjellsport.no har eit greit utvalg: http://www.fjellsport.no/produkter/barn/sekker-1.html

Blant anna den siste det vart linka til hos sportsnett, men til ein betre pris. Dessverre ikkje på lager for øyeblikket, men du kan jo sende mail og høyre om dei har tenkt å ta den inn igjen. Om du er DNT-medlem får du i tillegg 15% rabatt, også på tilbudsvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Før to år sen fanns det kun 2 riktigt bra barnesekker før din størrelse på barn: Deuters, og Osprey Jib, begge omtalt oven. Vi har den senere.

Det som gjør det vanskelig med større barnesekker er den korte rygglengden. En liten voksensekk sitter ofte dårlig. Oven to er lagde for barns rygglengde.

Barnen våre er nå 10 og 12. Sekkene fortsatt bra. Litt tunge for korte dagsturer, men meget bra når barnen er nødt å bære litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.