Gå til innhold
  • Bli medlem

FUNNET: Digitalkamera funnet


pjacklam

Anbefalte innlegg

Annonse
Sjekk kameraregisteret på www.foto.no

Mange registrerer utstyret sitt der på serienummer!

Flott å se noen ærlige sjeler der ute!

Takk, jeg skal sjekke der.

Jeg måtte gjøre noen avveininger da jeg sto der. Jeg syntes faktisk det var litt vanskelig. Hva om eieren oppdager at kameraet er borte og går tilbake for å lete? Vedkommende ville kanskje funnet det om ikke jeg tok det med.

På den annen side: Kameraet lå ikke lett synlig. Det var nokså tilfeldig at jeg så det, og stien er såpass ensartet at jeg tror det ville være vanskelig å huske akkurat hvor man skulle lete, så selv om vedkommende lette er det ikke gitt at kameraet ville bli funnet. Og om ikke jeg tok det med ville det kanskje bli tatt med av noen som aktet å beholde det. I tillegg ville det uansett blitt ødelagt etter første regnskur. Så jeg endte opp med å ta det med, men jeg sto en stund og funderte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle fall det lokale lensmannskontoret. En epost til Gaustahytta hvis de har noe slikt, er sikkert ikke dumt det heller, men det er jo også grenser for hvor mye man skal anstrenge seg for et (trolig) relativt rimelig digitalkamera.???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vei ikke om du allerede har gjort det, men jeg ville kanskje lagt inn en beskjed både på Gaustatoppen, Gaustablikk og Rjukan Turistkontor/lensmannskontor i tilfelle eieren spør der.

Nå har jeg gitt beskjed til Rjukan politistasjon og Gaustablikk. Det var ingen match på www.foto.no foreløpig, men jeg skal sjekke igjen. Jeg har også postet en melding på no.fritid.friluftsliv på Usenet.

Kameraet er et Konica-Minolta DiMAGE Z1, en nå utgått modell, «speilreflekstype» med 3,2 Mpx og 10 x optisk zoom.

Jeg så på noen av bildene og datostemplingen viser at siste bilde ble tatt ved en rast på vei ned igjen fra toppen, ca. fire timer før jeg fant det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut bildene, så kanskje vi kjenenr dem igjen :)

Hehe ... det bryter vel med personvernet så det holder. Uansett har jeg ikke nødvendig USB-kabel for å få bildene over på PC-en.

Det er en barnefamilie på bilferie. De har veldig mye oppakning med seg. Den 12.7 var de på helikoptertur over et landskap som mer minner om Nord-Tyskland eller Nederland enn Norge. Det er dønn flatt så langt øyet kan se. Det er mulig de er utlendinger på ferie i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de har ikke fått snapshotet et bilde av bilen sin hvor reg.nr. er leselig da ?

Da hadde det vært en smal sak. Jeg så etter skiltet, men bildene av bilen er tatt fra siden og bakfra med bagasjeromsdøren åpen. Maks uflaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet et kamera der. Vennligst send det over umiddelbart. Det stemmer bra med bildene fra 12/7. Da var jeg i Tyskland på besøk hos Julia og hennes foreldre. Julia og jeg tok en romantisk helikoptertur. Vi har noe på gang som ikke Morten har fått vite om før nå. Beklager at Morten får denne beskjeden gjennom media, men dette er jo en viktig sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny episode i føljetongen: Etter å ha kjøpt en kortleser og fått overført bildene til PC-en kan jeg se bilskiltet på ett av bildene. Bilen tilhører en dansk familie. Så nå har jeg kontaktet den danske ambassaden i Oslo i håp om at de kan finne ut hvem det er som eier bilen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ny episode i føljetongen: Etter å ha kjøpt en kortleser og fått overført bildene til PC-en kan jeg se bilskiltet på ett av bildene. Bilen tilhører en dansk familie. Så nå har jeg kontaktet den danske ambassaden i Oslo i håp om at de kan finne ut hvem det er som eier bilen. :D

Bravo Peter! Du blir "Ridder av Danebrog" !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Du utvikler ferdigheter som en detektiv, Peter :). Dette her er spennende!

Siste episode: Den danske ambassaden i Oslo kontaktet Centralregisteret for Motorkøretøjer i Danmark, som av prinsipp ikke oppgir eiere av motorkjøretøyer. Men de kunne sende informasjon om eieren, sammen med min email, videre til Rigspolitiet i Danmark, som i sin tur kontaktet eieren, som i sin tur kontaktet meg. Så nå har jeg eierens adresse og sender kameraet avgårde ved første anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes den var litt spennende jeg, liten solskinnshistorie, fortsatt med et snev av fjell-relevans. Men jeg antar at den snart er slutt når alle gratulasjoner, sure oppstøt og andre tilbakemeldinger er over 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.