Gå til innhold
  • Bli medlem

Hund Torfinnsbu-Gjendebu-Fondsbu?


Webguri

Anbefalte innlegg

13-åringen og jeg planlegger å ta med hunden på tur i Jotunheimen til sommeren, og i og med at den er litt engstelig, lurer vi på hvordan det er med hengebruer på nevnte strekning? Dersom det ikke er for høye/lange bruer er den forsåvidt så liten at vi kan ta den under armen, men vet ikke helt hvordan den vil reagere hvis det er mye vann og stor høyde.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vidt jeg husker er det to hengebruer på denne turen (hvis dere følger vanlig T-sti). Den ene er over Vesleåe (?) like før Gjendebu, mens den andre er over Høystakka, like før nedstigningen mot Bygdin. Ingen av disse er spesielt lange, men den over Høystakka er ganske høy og elva/fossen under bråker ganske mye. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Kan dette være brua over Høystakka? 

Den broa er nok en annen som ligger lengre nede. Den som man krysser når man går T-stien er mer solid, med rekkverk på hver side.

 

Er det virkelig så mange som fem da? Har gått begge disse strekkene for et par somre siden og kan ikke huske flere enn de to jeg nevnte. Mulig det er 2 stk nede på elvesletta ved Gjendebu, men disse er uansett ikke av det utfordrende slaget. Ellers er det jo et par sommerbroer da, en i Torfinnsdalen og en i Veslådalen, men disse er ikke hengebroer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så vidt jeg husker er det to hengebruer på denne turen (hvis dere følger vanlig T-sti). Den ene er over Vesleåe (?) like før Gjendebu, mens den andre er over Høystakka, like før nedstigningen mot Bygdin. Ingen av disse er spesielt lange, men den over Høystakka er ganske høy og elva/fossen under bråker ganske mye. :smile:

 

 

Da er  vi tilbake fra ovennevnte tur og kan bekrefte at det er to hengebruer på strekningen :) Den lille før Gjendebu gikk veldig greit, selv om hunden var relativt nervøs pga gyngingen. Den andre over Høystakka prøvde han seg på, men snudde etter noen skritt, og måtte bæres. Heldigvis er han liten nok til det. Ellers var det en annen sommerbru han måtte bæres over pga materialet og hullene i det, men ellers var han flink som bare det! Morsomt med hund i fjellet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.