Gå til innhold
  • Bli medlem

Ørretfiske på Årstulvatn - Turfilm


Robert Lien

Anbefalte innlegg

Annonse

En liten turrapport til filmen:
 

Flere lesere av villmarkslivet.com de siste årene har etterlyst litt flere rapporter fra vannene i Lisleheradmarka, da spesielt vannene som er kultiverte. Det vannet som det har vært knyttet mest interesse rundt er Årstulvatn, så jeg tenkte årets første fiskehelg skulle tilbringes nettopp der.

 

Jeg hadde satt av fredag til søndag 24 til 26 mai til denne turen og optimismen var vel ikke akkurat på topp selv om det kribla godt i kroppen etter å svinge stanga for første gang i år.

Årstulvatn er nemlig kjent for sin lunefulle ørret og du skal være dyktig eller heldig om du skal klare å lure en middag eller to opp av det vannet på en kveldsbeite. Jeg tok uansett utfordringen og gikk til sørenden av vannet for å komme meg vekk fra de mest folkerike fiskeplassene.

 

Jeg skjønte fort at mine antagelser fort kunne bli en realitet. Den ene flotte ørreten etter den andre vaket rundt duppen min uten å vise marken min den minste interesse.

Rundt midnatt skulle jeg alikevel klare å lure den første opp av vannet. Da hadde jeg allerede forberedt meg på en vassfis-tilværelse og byttet om til bunnmeite, men det viste seg at det var det som skulle være oppskriften.

 

Sluk, spinner og Jensen var nyttesløst etter ganske mange timer denne helga. Nei det var bunnmeite som var tingen, ihvertfall denne helga, for på lørdagskvelden så satt den på igjen og jeg kunne heldigvis krone helga med to fisker på pluss minus en halvkilo.

 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en fin rapport Robert. Må liksom se filmene dine selv om jeg ikke er en like ihuga fisker som deg. 

Hadde forøvrig årets første fisketur i Pinsehelga. Mye vak, men ville ikke ha noen av spinnerne mine.

Jeg er sjelden på tur uten Bacon og tomatbønner så jeg holdt heldigvis ut,  :-P

 

Takk for både tekst og film.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en fin rapport Robert. Må liksom se filmene dine selv om jeg ikke er en like ihuga fisker som deg. 

Hadde forøvrig årets første fisketur i Pinsehelga. Mye vak, men ville ikke ha noen av spinnerne mine.

Jeg er sjelden på tur uten Bacon og tomatbønner så jeg holdt heldigvis ut,  :-P

 

Takk for både tekst og film.

Liker veldig godt å kose meg på tur jeg også, men det blir liksom en ekstra liten prikk over i'en om jeg må fikse maten selv. Men litt kos i sekken har som oftest med!

Våren er litt forsinka i år, så vi er egentlig bare i begynnelsen av mai enda, så den våryre ørreten har akkurat blitt yr til ditt forsvar  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, det løser seg nok. Har som regel alltid teleskopstanga i sekken når turen er i nærheten av vann. Det skal ikke underslås at jeg hadde mest lyst på ørret i panna i Pinsen. Men som du sier sesongen har jo akkurat begynt. Mange turer å se fram til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, det løser seg nok. Har som regel alltid teleskopstanga i sekken når turen er i nærheten av vann. Det skal ikke underslås at jeg hadde mest lyst på ørret i panna i Pinsen. Men som du sier sesongen har jo akkurat begynt. Mange turer å se fram til.

Du får ha lykke til på kommende turer og ikke minst skitt fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge varte tolmodigheten min. Så heller filmen din enn å lese, og det var verdt det. Knallfin film. Fin klipping og masse bra stemning.

 

Hvordan kamerautstyr filmer du med? :)

Takker :)

De siste to årene har jeg brukt et canon HD HF200, men vil nok suppelere med et GoPro før årets ukestur på fjellet. Må utvide mulighetene med å kunne filme under vann og vidvinkel, spesielt ved landing av fisk. Så vi får se om jeg handler nytt hovedkamera etterhvert også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.