Gå til innhold
  • Bli medlem

Powerbait


Settoz

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor godt Powerbait funker i Norske vann? Etter ørret. Og hvordan er dette, er det en slags deig som du setter rundt kroken (Dupp).

Der jeg fisker er det lite mark å finne, for det meste sandbunn, ikke jord.

 

http://www.henrystackleshop.com/storeassets/berkley-powerbait-glitter-trout-bait.jpg

 

Sliter med å finne det i Norske butikker, er det noen som vet hvor man evt. kan bestille det? Frakta på ebay blir såpass mye at jeg ikke sparer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt powerbait markimitasjon noe. Ikke fått noe på det i vann. Eneste gang jeg har fått fisk på de er i rennende vann. Sikkert fordi fisken snapper til seg det sm kommer drivende. I vann så kan den snuse på det først.

Synes vanlig mark fungerer klart bedre. Du kan jo kjøpe med bokser med mark fra sport/fiskebutikker. Det jeg pleier gjøre. Oppbevarer de i kjøleskap, evt kjølig kjeller. Da holder de greit 1 måned, ofte en del lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nå sies at jeg har forsøkt Powerbait i forholdsvis liten grad, men det er rett og slett fordi jeg har langt mer troa på naturlig agn. Jeg har prøvd Powerbait både på fiske sommerstid og også under isfiske om vinteren, uten at jeg har fått noe. Dette er i vann hvor fisken ellers tar i på både sluk, spinner og meitemark og/eller maggot. Jeg har jo lest noen steder at det skrytes av Powerbait eller tilsvarende produkter, men personlig har jeg ihvertfall dårlig erfaring med det. Eneste jeg har oppnådd er at det stinker dritt av alt som berøres av disse greiene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker alltid naturlig mark når eg er ute og fiskar. I tillegg har eg hatt en boks med juksemark frå Powerbait, som er kjøpt inn kun for å prøve denne. Juksemarken har fått prøve seg dei gongane eg har gått tom for vanlig mark. Har då fått fisk i elv, men ikkje i vatn, men det er overhodet ikkje i nærheten effektiviteten til naturlig agn. Samme erfaringer som "borgern" skriv om litt ovanfor. Dette er då forresten snakk om ferskvannsfiske og ørret:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du viser til på e-bay brukes først og fremst i put-and-take-innsjøer hvor det settes ut oppdrettsfisk (regnbueørret). Brukes mye i bl.a Sverige. Fisken er vel fòret opp på pellets, tror ikke dette vil være noen stor suksess på villfisk...

Når det gjelder kunstig mark/maggot har jeg prøvd begge deler på isfiske/ørretfiske uten hell. Har derimot fått laks på kunstig doggmark (før det ble forbudt i "min" elv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pikachu

Har prøvd powerbaitmaggot en gang på isfiske. Fikk ei røye på 4,1 kg den gangen så det funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også erfaring med Gulp på isfiske og selv om jeg primært har brukt levende maggot så langt, har røya også tatt på kunstig. Noen storfiskere bruker faktisk bare det. I mange (alle?) lakseelver har det vært så effektivt at det er blitt forbudt å bruke.

 

Har god erfaing med å bestille fra grejonline.dk. Stort utvalg på mye, rask forsendelse og tar 60 DKK i porto.

 

Eksempel på bestilling:

 

 

Bestilling:
GULP Trout Bait
Vægt/Dia.     Mål     Farve     Bonus     Pris DKK     Antal     Ialt DKK           
50 g         Green     0     59,00     1     59,00           
Gulp Alive Floating Salmon Eggs
Vægt/Dia.     Mål     Farve     Bonus     Pris DKK     Antal     Ialt DKK           
        Fluo. Orange     0     59,00     1     59,00           
Gulp Alive Maggot
Vægt/Dia.     Mål     Farve     Bonus     Pris DKK     Antal     Ialt DKK           
58 g     1 cm     Chartreuse     1     69,00     1     69,00           
Varetotal DKK:     187,00           
Bonus fra forrige køb:     - 2.00           
Netto DKK:     185,00           
Forsendelse DKK:     60,00           
- moms DKK:     49,00           
Total DKK:     196,00          

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg har en drøss varianter av Powerbait, Gulp o.l., men har aldri fått så mye som et napp. Det er nok heller et vitnesbyrd om litt svake øyeblikk i sportsbutikken enn noe annet)

 

:oops: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Har selv brukt en del powerbait maggot på isfiske, og hatt stor suksess med det noen ganger, og noen ganger ingenting. Bestilte et par bokser på ebay, skader ikke prøve :)

 

Er det forøvring noen som har erfaring med sluker på ørret? Prøvde meg på et lite vann her om dagen, fikk ingenting, bevegde meg videre mot et annet vann og fikk en bitteliten ørret (10-15cm lang) på rød og gul atomsilda.

Har også hørt mye bra om møresilda. Kan det være for tidlig på året kanskje? Vannene er vell ganske kalde her i finnmark enda, sneen har akkurat forsvunnet fra store deler av fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.