Gå til innhold
  • Bli medlem

Torfinnstraversen


Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg planlegger Torfinnstraversen fra sør, og har et heltau på 70 meter jeg vanligvis bruker til klatring. Kan jeg bruke dette til rapellene, eller må jeg ha to halvtau? Spørsmålet er vel egentlig MÅ man ha to halvtau, eller BØR man ha to halvtau?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått hele traversen fra vest mot øst, og da er det ikke rapeller i det hele tatt. Har også gått til Midtre fra øst, og da brukte vi et 40 m tau som var mer enn langt nok til rapellen ned fra Østre. Det forutsetter at du starter rapellen ute ved kanten av nordstupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Midtre videre mod Vestre kommer der også tre korte rappeller. Da jeg selv var der oppe i 2008 (http://www.fjellforum.no/topic/10922-torfinnstraversen-juli-2008/) var der varslet regn, så vi droppede Vestre. Efter den første af de tre "normale" rappeller fortsatte vi ned i renden, som går mod syd fra skaret mellem Midtre og Vestre, så jeg har ingen erfaring med de to sidste rappeller. De ser dog ikke ud til at være mere end 20 m, så hvis du med 70 m tov kan lave 35 m rappel, rækker det rigeligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har du gått den enda? 60meter holder samt 20m med 5mm tau for å lage rapellfester, men går du den fra vest til Øst blir det klatring og ikke rapell :D og da er det fin med halvtau på 60 50 eller 30m alt etter hvordan du tenker å gjennomføre. Den lengste rapellen er ned fra østre til midtre og den er ca 20 m :D God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.