Gå til innhold
  • Bli medlem

Nedlagte nettsider


Anbefalte innlegg

Finnes det noen som helst måte å finne frem gamle internettsider som domeneeier har parkert? Mener at det har vært en tråd om det en gang, men finner den ikke igjen. Skulle gjerne ha fått opp www.itrollheimen.net igjen, men domenet er altså parkert. Et googlesøk på adressen kommer opp med en del av bildearkivet, men ikke hele nettstedet, så helt borte fra nett er det tydeligvis ikke. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det egentlig du vil?
vil du ha domenet og gjenopprette nettsiden slik den var før og drifte det videre?
Vil du bare se innholdet som var der og bla i sidene?

Domenet er ikke parkert, det er aktivt etter hva jeg ser, men det som lå på webhotellet er fjernet/flyttet eller blitt hacket.
Noe domeneeier selvfølgelig står fritt til å gjøre, er det fjernet så er det fjernet.

Bak en hver nettside sitter det en person.
Om man ønsker å få opp en nettside eller få tak i et domene så er det bare å kontakte personen bak domenet å spørre rett ut.
Kanskje persone har en sikkerhetskopi av nettstedet..


www.itrollheimen.net
Fjernet identitet selv om det er offentlig tilgjenglig.
Expiration Date:2014-09-19
Registrant Name:A*fjernet* Kro*fjernet*
Registrant Street1:Em*fjernet*
Registrant City:Or*fjernet*
Registrant Phone:+47.90*fjernet*
Registrant Email:kro*fjernet*
______ Off topic ______

slikt irriterer meg VELDIG, her kunne det vært en fantastisk nettside, i stede brukes det til slikt... : www.trollheimen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var en viktig bidragsyter her på forumet tidligere - og nettsidene er flyttet til http://arildkrovoll.net/

 

Nettsider flyttes stadig vekk og dette kravet om at man ikke kun skal poste lenker er viktig - for historikkens skyld. Ser jo at noen av nettsidene som blir nedlagt - aldri "egentlig" burde vært nedlagt. De blir overtatt av domenehaier som drar nytte av trafikken fra døde lenker.

 

Mange eksempler. F.eks. er det vel noen som husker debatten rundt Bergtatt. Dette domenet er nå til salgs for 25000,- Burde aldri vært avgitt, men det har vi jo egentlig ikke noe med. Domeneeier står fritt til å selge eller å slutte om man ikke står inne for innholdet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei alle sammen!

Sjekk;

arildkrovoll.no

Helt i starten, håper på å få det iorden til tursesongen 2016 (mars/april - jeg går ikke på ski pga balanse problem)

Alt jeg har og hadde på itrollheimen.net skal være på plass, om ikke på forsiden. Jeg måtte slippe det domenet (og et par til) fordi en gjøk i USA spammet/ stjal det fra meg Flytta meg videre til arildkrovoll.net alt ihop. Men jeg valgte feil webhotell, så det ble umulig å kjøre skikkelig.

Etter 2010 har jeg hatt en serie med alvorlige sykdommer og psykoser som følge. Jeg og legene innser at å slutte med fjelltur var en dårlig ide. 

 

Jeg håper med dette at noen interesserte kan hjelpe meg igang igjen. Jeg kan så mye om Trollheimen og omegn. Problemet nå er logistikken, jeg har hatt et år som "blind" men kjører nå bil på butikken Men tør ikke å kjøre til Resdalen, Heldalen, Folldalen Hadde jeg bare fått til det, eller fått em venn som kunne sparka meg ut og på tur - så ville alt løsnet 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Borga Voffe skrev:

http://arildkrovoll.no/2012/06/11/toppen-av-ilfjellet/

Les denne nøye....dette var mitt liv.....hvorfor har jeg blitt sofaslave som ikke vil på tur?

Hei og velkommen tilbake hit Arild! Jeg husker veldig godt de flotte bildene og innleggene du brukte å legge ut her fra Trollheimen og området - og var du ikke spesielt oppegående på Botanikk?

Jeg vet du var en stor inspirasjon for flere i området der til å komme seg ut. Synd du mistet hjemmesiden din. 

Den brukeren du hadde den gangen ble slettet her på forumet (fjellfinn). Du kan forsøke å legge ut en post her http://www.fjellforum.no/forums/forum/16-turf%C3%B8lge-forumtreff/ og søke etter turfølge. Det er jo noen tusen innom her daglig - så man skal aldri si aldri.

Det er jo ofte dørstokken som er verst - og kanskje turer nærmere lokalt er vel så bra i starten for å komme i gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her;

http://arildkrovoll.no/2006/12/29/29des2006/

10 år sida, på samme tida.. Kan ikke skjønne at jeg greide dette, men det er vel ikke forsent å begynne på igjen?

Jeg er utdannnet botaniker, kan jo litt om det som veks i fjell og skog

Litt usikker på hva jeg gjør med hjemmesida mi Er det noe interesse for slikt i dagens facebook/twitter tid?

Det får nå stå som det er, så får vi se hvis jeg begynner å gå. Igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte går livet i perioder; inn og ut av modus - man forandrer seg og situasjoner rundt seg endres. Noen ganger kommer en ut av modusene en kanskje ikke skjønner hvorfor skjedde, eller avbrutt av noe som ikke var så bra for en, av og til er det vanskelig å komme inn i modusen igjen for noe en egentlig liker. Noe som kanskje framstår som et paradoks, men vanskelig å forklare eksakt hvorfor det er slik - mye bortgjemte kriker og kroker i den menneskelige psyke. Men kanskje et frø er sådd nå, lykke til med turtankene!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Borga Voffe skrev:

Se her;

http://arildkrovoll.no/2006/12/29/29des2006/

10 år sida, på samme tida.. Kan ikke skjønne at jeg greide dette, men det er vel ikke forsent å begynne på igjen?

Jeg er utdannnet botaniker, kan jo litt om det som veks i fjell og skog

Litt usikker på hva jeg gjør med hjemmesida mi Er det noe interesse for slikt i dagens facebook/twitter tid?

Det får nå stå som det er, så får vi se hvis jeg begynner å gå. Igjen.

Jeg håper for all del at nettsida fortsetter og vær oppegående, jeg har ennå mye igjen og lese der :)

Det er til stor inspirasjon for meg som nettopp har kommet i gang med friluftslivet igjen etter en pause på over 20 år.

For min del vet jeg ikke helt hva som gjorde at jeg ga opp turlivet i sin tid, men det er noe jeg har savnet, jeg var bare ikke klar over det før jeg hoppa uti det igjen for 2-3 uker siden...Men nå MÅ jeg bare ut :)

Det som har stoppet meg de siste årene er jo også dårlig helse (ryggen), og med det følger det jo også nedturer rent psykisk, en mister jo mye når en ikke kan stå i jobb lenger..

Men som sagt, nettstedet ditt er med på og gi meg ny inspirasjon og glede over turlivet :)

Og jeg håper at du også kommer deg opp og ut igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presisjon. Det er ikke helsa som stopper meg. Det som stopper meg er det ingen liker men alle må ha. Bilen. Det har satt seg i hue at jeg ikke tør å kjøre mer enn i ti min max. 

Helsa. Hvor mange har gått ti timers bratt fjelltur når en er i dialyse

og det er to uker til nyretx ;). Stolt av det, eller...

Det var Svarthetta, muligens Trollheimens vakreste og beste skitur. 

Fem timer moderat motbakke fra Sørøyåsen på Nerskogen 

En fantastisk 2-3 times uanstrengt nedkjøring med sola i auan! Og alltid vakker kveldsol ved parkeringa  

Folk flest går fra Jøldalen, som er et sammenhengende slit hele året, og man kjem alltid nedatt med sola forlengst gått ned. Folk aner ikke hva de går glipp av. 

Endret av Borga Voffe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.