Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur tips til en som skal trene med tung bør? (Oslo)


Norstorm

Anbefalte innlegg

Ja, som påstått nordlenning er jeg ikke helt stø på kartet her nede. For å gjøre ting verre, kjører jeg ikke bil her heller.
Men jeg har planer neste sommer om å gå sammen med en kompis med tung oppakning inn i Sverige å finne en "fra fiskevann til fiskevann" tur.
Har planer om å gå til innskaff av en stor sekk, og begynne å trene kroppen litt allerede nå.

I treninga tar jeg det piano, og går som man skal gå..
Om noen har tips til ruter i Oslo der bein og rygg for bryna seg på ulendt terreng, hadde det vært kjempestas.

 

Jeg finner maske snask helt nord i nordmarka, men måtte jo nesten ha bil for å komme meg dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er masse muligheter.

Oppkuven. Buss til Skansebakken i Sørkedalen fra Røa. Tar fort hele dagen.

Opp til Tryvann på kjerrevei fra Bogstadvannet. Buss fra Røa,Frognerseterbanem ned.

Buss fra Røa til Sørkedalen skole, gå opp til Finnerud og videre til Kobberhaugen.

Buss til Blystadlia fra bussrerminalen, gå Bjønnåsen og Ramstadslottet. Kan gå derfra og tilbake til Oslo i kupert terreng hvis du vil.

Kolsåstoppen, buss 151 til Kolsås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmarka er en perle, men Østmarka er mye mere opp og ned og masse urskog hvor du kan gå utenfor de store stiene, så til ditt bruk tror jeg Østmarka er best.

T banen til Haugerud følg gangveien til høyre opp forbi høyblokkene ca 5 minutter å gå, ved parkeringshuset starter en av skogsveiene inn i Østmarka.

Her er det mye folk til å begynne med, men etter en stund kan du gå av veien og finner da stier hvor du blir helt alene.

Her kan du gå til Siggerud, Enebakk eller Losby.

Kart får du kjøpt hos DNT storgt 3 Oslo sentrum ved kirkerista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østmarka= Småkupert og opp og ned hele tiden, men ikke de lange stigningene. Men om du bruker kartet og planlegger er det masse små topper du kan legge turen innom.<br /><br />Nordmarka= Generelt mindre kupert, men om du starter i Maridalen eller Sørkedalen er det muligheter for å få litt flere høydemeter på en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Kjekstadmarka er det en relativ ny blåmerket rute mellom Lier stasjon og Heggedal stasjon, begge stasjoner på grei avstand fra Oslo. Ruta går stortsett på tvers av dalene og er dermed ganske kupert. Hvis jeg husker riktig, er ruten ca. 17km. Stiene er delvis ulendt og byr på god trening.

 

Vent litt til snøen er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg skal ha kjappest mulig treningstur, med mest mulig oppoverbakke, går jeg enten fra sognsvann, eller sørkedalen skole, til frognerseteren hvor jeg tar t-bane hjem.

Men da kan det være greit å kanskje ta noen omveier for å kunne gå det terrenget som passer best, samt få litt lengde på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.