Gå til innhold
  • Bli medlem

Føret i Nordmarka nå?


Ides

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg foretrekker Østmarka på denne tiden av året. Men i Skiforeningens føremelding for Nordmarka syd kan man lese følgende:<br /><br />"Kikutstua melder om gode sykkelmuligheter på skogsbilveier som har vært brøytet i vinter. Både fra Sørkedalen (Sørkedalen skole, Finnerud, Fyllingen, Kikut) og fra Maridalen (Hammeren, Bjørnholt, Kikut) er det fint å sykle, med kun få partier med snø."<br /><br />Da kan man anta at det for det meste vil være farbart til fots også opp fra Sognsvann til Ullevålseter. Du må regne med at i hellinger med skygge kan det tidvis være litt snø og is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Østmarka en tur på mandag, fra Grønmo. Stort sett bart, må regnet med litt is i søkk og skyggeområder. Ingen isgang enda.

Lillomarka i går men var ikke så langt inn fra Linderud. Mye bart der og. har ikke vært innover skiløypene men det er nok flekker med snø der enda.

Nordover i Nordmarka og i høyden er det nok bare for det meste i sydhellinger men det ligger nok noe snø ellers. Mener jeg leste at de har planer om å kjøre opp løypa Mylla-Trantjern til lørdagen enda en gang. Løypa ligger mye i skygge, den jeg gikk siste turen på i fjor. KJørte over skogen der på søndag og det er ikke så mye snø igjen egentlig i åpne områder.

I dag står Lillomarka igjen for tur, sannsynligvis fra Solem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, østmarka frister... men tror nok det heller blir en eller annen Kikut variant. På web kamera i dag kunne det nesten se ut som om det fortsatt er mulig å gå over vannet.

 

Men vi holder oss nok til fots på veien siden jeg har med småen på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det begynt å bli bart på veiene som brøytes om vinteren slik at en kan gå på fottur der?

 

De vinterbrøyta veiene er stort sett helt bare. Har syklet Hammeren - Bjørnholt - Kikut - Finerud - Sørkedalen flere ganger allerede, og der begynner det nesten å bli tørt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.