Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp! Finner ikke Lett Sommersovepose personlengde 215 !


Anbefalte innlegg

Annonse

Hvis du skriver noe om hvilke årstider og temperaturer du tenker deg å bruke soveposen i og hva du kan betale får du sikkert litt bedre svar.

Som tittelen på tråden sier så er jeg altså på jakt etter en sommersovepose. Til sommertemperaturer. 3 sesongers utgår pga at de blir for varme. Men det viktigste her er lengden og vekten. Sover i klær om det blir for kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops... Hvis du er 215 cm lang? ... så sliter du med å finne en pose ja.

Må vel nesten få den spesiallaget da.

 

Er ikke 215 lang, men ønsker sovepose med oppgitt personlengde på 215. Det er disse som passer meg best i lengden. De med oppgitt 195cm personlengde blir for korte selv om jeg ikke er høyere en det...

 

har tidligere brukt Helsport Alta Long (passe lang men den var litt for smal), og Ajungilak Kompakt Comfort 215 som jeg nå bruker resten av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 198/100 kg og tidligere bruker av Alta Long. Trives idag godt med Mountain Equipment Xero serien.Jeg bruker mest Xero 350, selv om denne er så vidt lang nok. Har også 550 som er noe lenger og 750 som er lengst. Har ogsa en Sir Joseph pose som er lettere,  men vær klar over at denne gir fra seg mer dun en ME's poser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 199 og har også slitt med å finne god lengde på posene. Den sommerposen jeg nå har er jeg veldig fornøyd med. Marmot never Winter: http://marmot.com/products/never_winter?p=117 i lang utgave.

 

Den er oppgitt til å holde ned mot -1, men det er en overdrivelse.. Jeg synes den er fin ned til 5-6 plussgrader. Den har noe mer rom rundt kroppen enn i Helsport Alta Long, som jeg også har.

 

Redigert: er 199 og veier 85 kg, så jeg er kanskje ikke målestokk om du er en skikkelig sværing.. ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.