Gå til innhold
  • Bli medlem

Letteste fjellsko med step-in feste?


Qme

Anbefalte innlegg

 

Planlegger en tur til Alpene til høsten og ser i utstyrsboden at et lettere fjellsko par ikke hadde vært å forakte. Har nå en Mammut Meridian GTX-fjellsko til 2300 gram per par noe som er altfor tungt å traske med på lengre turer. Har prøvd La Sportiva Evo Trango Extreem Light GTX på en tur og ble virkelig imponert og begeistret for vekten og den gode passformen. Ser også andre på forumet skryter av denne. Den er vel 1600 gram per par? Er det noen andre fjellstøvler jeg bør bite meg i merke? Har Scarpa noen lette? Haken er at jeg "krever" step-in feste da stegjerna mine trenger det og de bør tåle snø og is. Er meget glad i ting som veier lite generelt på tur. Noen som har noen tips? :-P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trango har vel bare stepin bak, ikke forran? Hvis du har bøyle på jernene dine er det verd å sjekke allefall. Scarpa har tilsvarende sko. Den heter charmoz. Jeg har prøvd begge og trango passet ikke min fot. Så jeg kjøpte scarpa. Den har bare stepin bak allefall. Jeg er superfornøyd med den både som stiv fjellsko og klatresko.

Ida

Planlegger en tur til Alpene til høsten og ser i utstyrsboden at et lettere fjellsko par ikke hadde vært å forakte. Har nå en Mammut Meridian GTX-fjellsko til 2300 gram per par noe som er altfor tungt å traske med på lengre turer. Har prøvd La Sportiva Evo Trango Extreem Light GTX på en tur og ble virkelig imponert og begeistret for vekten og den gode passformen. Ser også andre på forumet skryter av denne. Den er vel 1600 gram per par? Er det noen andre fjellstøvler jeg bør bite meg i merke? Har Scarpa noen lette? Haken er at jeg "krever" step-in feste da stegjerna mine trenger det og de bør tåle snø og is. Er meget glad i ting som veier lite generelt på tur. Noen som har noen tips? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.