Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor har du vært på tur i dag?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Annonse

Etter å ha vært på hytta siden siden torsdag kveld ble det endelig en solrik dag i går. En deilig avveksling fra snøbygene som har gått tett hele perioden. Planen var å sjekke ut utsikten fra Gråberget (867 moh). Dit kom jeg aldri. Ca en km fra toppen smalt det til i tjukkleggen på vei oppover en god sti. Aner ikke hva som skjedde eller hvorfor, men intense smerter medførte avbrutt tur. Kom meg tilbake til bilen på et vis og hjemme på hytta ble det å lage en provisorisk ispakning av frosne sommerkoteletter og holde benet høyt hevet resten av kvelden. Antar det er en muskelruptur jeg har pådratt meg, men håper at tursesongen ikke er over før den i det hele tatt har begynt. 

Bildet er fra en pause jeg hadde ved Rismotjønna på vei tilbake til bilen. 

image.jpeg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMAG0060.jpgBle en liten tur ut i Nordmarka etter jobb i går. Været var sånn usikkert for litt regn så var god fuktighet i Luft. Hodet mitt så at i dag ville det være vaking. Kom inn til vannet og som bestilt vaket fisken, ingen store fisk her, men så er vannet lite da. Ble 3 fisk på land, to små pinner og en på 300g. Prøvde et par forskjellige fluer først som ingen fisk ville ha, før jeg satt på vespertina og da ble det liv. Men jeg så ikke en eneste døgnflue på vannet

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Heriks skrev:

I dag har jeg og Brutus utforsket Gjuvsgrendi og Åsbøseterdalen ... det er som navnet tilsier et juv og en seterdal :P Klarte ikke å få frem "juv-følelsen" på noe bilde men der var det langt ned visse plasser! Har en topptur eller to der inne jeg skal få gjort unna, så neste gang skal jeg spandere de 70 kr. i bompenger og kjøre en 7-8 km lengre inn enn det jeg gjorde i dag, ikke helt umulig at jeg skal bruke det som utgangspunkt for en telttur ved en passende anledning heller. Så, da er ferieuka nesten til ende og det er på tide å sette kursen tilbake mot hjemlige trakter, til neste gang det passer å ta en tur ... 

20160521_135354.jpg20160521_154800.jpgP5210006.jpg20160521_161701.jpg

 

Åsbøgrend og Juvsgrenda er virkelige perler. Jeg vil anbefale deg å ta turen helt inn i Breisetdalen og opp i Himfjella. Der er det virkelig flott!

God tur!

EirikW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, eirikw skrev:

Åsbøgrend og Juvsgrenda er virkelige perler. Jeg vil anbefale deg å ta turen helt inn i Breisetdalen og opp i Himfjella. Der er det virkelig flott!

God tur!

EirikW

Takk for tipset! Det skal jeg gjøre en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, a_aa skrev:

Fint å få noen sånne turer når man tar noen feriedager i barndommens rike :)  

Takk for bilder fra fjellområder som det er lite bilder i fra her på forumet! Jeg ser jo de fjellene her i fra, men grensen for min utferdstrang går ved fylkesgrensen - og nordre del av Nord-Trøndelag er jeg ikke særlig kjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok ikke i dag, men helgen i det minste. En øks i leggen og vanskelige forhold for å bære den skadede på båre resulterte i ambulansehelikopter. Alt gikk heldigvis bra!

 

 

IMG_20160521_134749-2.jpg

Endret av Kimmern
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.