Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor har du vært på tur i dag?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Jentungen skulle på håndballcup. Jeg er ikke i stand til å sitte inne i en bråkete idrettshall i tre timer, så jeg tok med sykkelen. Angret ikke! Fantastisk fin tur i Gulsetmarka i Skien.

 

16824776311_997a8ca174_o.jpg

 

16205916023_690d1e1036_o.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strålende helg i vårvær og god stemning, deilig å være på riktig side av året igjen :) Var en tur i Andebuskogen idag sammen med kone, barn og hund, gikk Heiavannet rundt med start og stopp Heisetra turisthytte. Ble en litt i overkant spennende bekkekryssning over byggverket til Børre Bever ettersom den siste brua var fjernet i enden av ruta, men alle kom tørre over på andre siden utenom Ida den firbente som syns det var innafor med et bad. Nå er det er bare å glede seg over at våren er godt igang i lavlandet :)

 

post-12278-0-36002900-1426449644_thumb.jpost-12278-0-80271400-1426449648_thumb.jpost-12278-0-07511500-1426449653_thumb.jpost-12278-0-48393700-1426449657_thumb.jpost-12278-0-10962300-1426449662_thumb.j

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig morgentur i Bymarka i strålende sol, noen få minusgrader og helt vindstille. Kameraet var tomt for strøm, så det ble ingen bilder, men det ble frokost og varm kakao. Fin start på dagen! Lite snø igjen, og greit å gå, men god bruk for brodder enda. Isete her og der og bar sti her og der. 

 

Var du på Trolla/Ilasiden av marka? Fra sørsida og opp mot Skjellbreia er det noe is, men mest hard snø. Skiføre for enkelte, men gangføre med brodder for de fleste.

 

For å være relevant til tråden ble det gåtur fra Skogly til Bjørkhylla idag med påfølgende lunsj og kaffeslabberas.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du på Trolla/Ilasiden av marka? Fra sørsida og opp mot Skjellbreia er det noe is, men mest hard snø. Skiføre for enkelte, men gangføre med brodder for de fleste.

 

For å være relevant til tråden ble det gåtur fra Skogly til Bjørkhylla idag med påfølgende lunsj og kaffeslabberas.

Vi var på Trolla/Ilasiden ja, fint å få rapport fra Skjelbreia-området også! Mulig vi tar turen dit neste helg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten overnattingstur i Hunnedalen i helga. Veldig hardt og isete på fjellet så nøyde meg med å trekke pulken opp til den første sletta nedenfor Lyseknuten.

 

Du var ikke helt alene om å ta teltet i bruk. Det lå et par i telt ved Blåfjellenden natt til søndag.  Det blåste friskt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var ikke helt alene om å ta teltet i bruk. Det lå et par i telt ved Blåfjellenden natt til søndag.  Det blåste friskt....

 

Ja, det var litt mer vind enn forventet. Måtte opp kl 1 på natta da jeg våknet av vinden og begynte å uroe meg for om pulken var forankret godt nok. Heldigvis var den bare pakket inn i snø, men satte et par snøplugger ekstra for sikkerhets skyld.

post-13206-0-91375300-1426514791_thumb.j

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk ettermiddag i går med solnedgang (Storhornet, Godøya) og nordlys. I dag testa vi torskefiske med kajakk i Borgundfjorden. Bra veke. 

Våren er herleg, og no er padlesesongen i gang. Det beste av alt er at sekken er pakka til "før-påske-tur" som startar om nokre timar. :)

 

 

 

post-10375-0-37343100-1426721261_thumb.j

post-10375-0-96793600-1426721277_thumb.j

post-10375-0-47308100-1426721294_thumb.j

post-10375-0-70460300-1426721306_thumb.j

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rundtur med fiskestangen i hånda i den nærmeste grønne lungen fra huset, med potensielt gode fiskeplasser rett på utsiden for vårfiske etter havets sølv. Ble heller lite i enden av stangen - jeg velger å skylde på vindretningen, på for lite vind, for mye vind og ingen vind. Det pleier å hjelpe på selvfølelsen :) Dog mye børstemark i fjæra tilsier at det skal være gode muligheter for fast fisk her innerst i fjorden. Jeg pakket sammen fiskeutstyret og gikk heller inn i skogen og nøt omgivelsen, løvskogene har en slik beroligende og eventyrlig atmosfære i seg som man kan drømme seg bort i. Gleder meg til blomstene begynner å spire på bunn her inne, da er det en vakker skue :) Men nå er det helg og satser på mye utetid med familien, ha en fin helg folkens :)

 

post-12278-0-90569600-1426863179_thumb.j post-12278-0-26109500-1426863198_thumb.j

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskestemning i marka idag, strålende vær, selv om det var en liten sur vind.

Til tross for at Jonas Gahr Støre gikk Birken idag var det mange som kom seg ut i det flotte været.

Flotte forhold i høyden i tillegg, selv om det er ingenting som tyder på det i sentrum (man får nesten noen rare blikk når man står i skidress med ski på bussholdeplassen nå).

Fikk meg en fin tur fra Skansebakken opp til Borgersætra via Heggelia og Stubdalsflaka, før jeg satte kursen nedover igjen via Løvlia og Oppkuven.

 

post-12580-0-68459100-1426975735_thumb.j

Idyllisk ved Langtjern.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskestemning i marka idag, strålende vær, selv om det var en liten sur vind.

Til tross for at Jonas Gahr Støre gikk Birken idag var det mange som kom seg ut i det flotte været.

Flotte forhold i høyden i tillegg, selv om det er ingenting som tyder på det i sentrum (man får nesten noen rare blikk når man står i skidress med ski på bussholdeplassen nå).

Fikk meg en fin tur fra Skansebakken opp til Borgersætra via Heggelia og Stubdalsflaka, før jeg satte kursen nedover igjen via Løvlia og Oppkuven.

 

attachicon.gifIdyllisk_ved_Langtjern.jpg

Idyllisk ved Langtjern.

Fortsatt skiføre helt fra Skansebakken?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.