Gå til innhold
Kjell Iver

Hvor har du vært på tur i dag?

Anbefalte innlegg

3 timer siden, graham skrev:

Akutt beslutningsvegring angående påskeplaner for min del endte opp i et relativt sosialt opplegg i et vær man ikke kan klage særlig mye på.

Med Skjult lenke - logg inn for å se den Skjult lenke - logg inn for å se den Skjult lenke - logg inn for å se den Skjult lenke - logg inn for å se den Skjult lenke - logg inn for å se den og Skjult lenke - logg inn for å se den

20180330_133055.jpg

Ooog nå med et litt bedre postkortmotiv..

20180330_164638.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Årets første tur med Touring sykkelen i dag. Det ble også første test av navigering med Maps.me på mobilen som ble plassert i lokket på styreveska.

Selv om jeg har hatt Maps.me på telefonen i lang tid har jeg aldri brukt den til navigering. Men det er denne jeg skal bruke på årets sykkeltur så da var det greit å få testet ut.

IMG_0387.thumb.jpg.ff68007aafeb69b61d56050520d30008.jpg

Mesteparten av veier og gang/sykkelvei er nå fritt for snø på disse kanter og de siste dagene har satt fart på snøsmeltingen.

IMG_0388.thumb.JPG.622d571f17f2edcdfdaee8b3b5ce67d5.JPG

I tillegg til informasjonen på skjermen er det også tale på flere språk, men ikke Norsk. Første kommando kommer f.eks. 200m. før kryss for så å bli gjentatt rett før krysset. 

IMG_0389.jpg.2f9e732c9abe02a62cf6129c789edd68.jpg

Kartet lastes ned og brukes "offline". Totalt sett funket det veldig greit, men den brukte en del strøm. Tror det er fordi app´en i navigeringsmodus ikke går i dvale og da lyser jo skjermen hele tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Joar000
      Noen som vet om noen fine fjelltopper på Mosknesøya i Lofoten der det er fint å ligge i telt på toppen eller nærme toppen?😊 Ikke alt for vanskelig topp, men med fin utsikt. ⛰
    • Av tomkalsjo
      Hei,
      hvor sprek må man være for å gå Finse - Raggsteinsdalen - Haugastøl på to dager?
      Hadde tenkt å gå til Raggsteinsdalen dag og overnatte i telt. Hvor lang tid ca tar den turen?
      Hadde tenkt å fotografere en god del langs turen. Noen tips på fine motiv?
      Alle tips mottas med Takk!
      Tomas
    • Av Emil Thon
      Hei, jeg er relativt fersk når det kommer til lengre turer og håpet å kunne få noen gode tips for valg av jakker og bukser.
      Jeg skal kjøpe meg jakke og bukse som i hovedsak skal brukes på turer vår, høst og sommer.  Jeg ønsker da en jakke og bukse som er god å gå i overtid og er vannavstøtende og vindtett. 
      Jeg har sett litt på Fjellreven Keb om noen har erfaringer med denne.
      Jeg skal på telttur i starten av juli hvor jeg skal gå i Jotunheimen (Bitihorn og Valdresflya) for å fiske og overnatte. 
      Tar gjerne i mot generelle tips om bekledning til tur, nødvendig turutstyr og turtips også.
    • Av stef78
      hi there,
      my name is stefan and i am living currently in Skåne, Sweden. 
      Ca. 10.-20. July I will be with my dog around Jotunheimen or Hardangervidda touring and I am looking for tips about trekking and friendly people to exchange experiences with! :)
      Cause my dog is only 8 month old I will not be able to walk great distances, what do you recommend? 
      Feel free to contact me with PM. I speak: swedish, german, english and a bit french.
      I am looking forward to get in touch!
      Kindest regards 
      Stefan & Kenjii

• Av EspenL
      Var på tur med 2 hunder forleden dag. Testet ut oppstallingsline for å sette hundene på. Dette var genialt!
      Slipper å tenke på at bikkja surrer seg rundt treet den står i eller tygger over båndet. God plass til å bevege seg på hadde de også!
      Skjult lenke - logg inn for å se den
      (Får ikke til å legge til bare bildet, legger til link fra Instagram. Wiren er festet mellom to trær med vanlig strammebånd.)
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.