Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor har du vært på tur i dag?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Annonse
15 timer siden, tshansen skrev:

Skulle ha meg en tur inn til Høgabu i dag, strålende meldinger og litt snø i indre strøk, hvertfall det spådamene på tv2 kunne melde i går. Det var ikke kommet noe snø, og den snøen som var har vært veldig våt og frøset til is igjen. Skare som ikke bærer ble fort helt uaktuelt å gå langt på...

25151952257_c82901ea01_k.jpg

Været var jo helt legendarisk. Så jo for meg en strålende dag i fjellet

39991062602_e23774cb84_k.jpg

Etter å ha stabbet rundt i vel 1 km i forferdelig føre, valgte jeg å snu! Jeg hadde rett og slett ikke ork til å gå så langt på skare som ikke bærer.

39991063382_fc878736be_k.jpg

Ble litt irritert, da det er et stykke å kjøre fra Bergen å inn til Bergsdalen. Verdifull tid gikk tapt. Tenkte jeg skulle prøve meg på Kvamskogen i stede, men endte opp med å gå noen runder i løypene i Gullbotn i stede. Her hadde det kommet noen cm med nysnø i natt og jeg får fortsette jakten etter gode forhold i morgen i stede.

BF480623-CDA7-4BEA-8443-E6E2A065370B.thumb.jpeg.18e9b47c4dce98edefa995a37901789d.jpeg

 

Du fekk nokre flotte bileter då i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, tshansen skrev:

Skulle ha meg en tur inn til Høgabu i dag, strålende meldinger og litt snø i indre strøk, hvertfall det spådamene på tv2 kunne melde i går. Det var ikke kommet noe snø, og den snøen som var har vært veldig våt og frøset til is igjen. Skare som ikke bærer ble fort helt uaktuelt å gå langt på...

25151952257_c82901ea01_k.jpg

Været var jo helt legendarisk. Så jo for meg en strålende dag i fjellet

39991062602_e23774cb84_k.jpg

Etter å ha stabbet rundt i vel 1 km i forferdelig føre, valgte jeg å snu! Jeg hadde rett og slett ikke ork til å gå så langt på skare som ikke bærer.

39991063382_fc878736be_k.jpg

Ble litt irritert, da det er et stykke å kjøre fra Bergen å inn til Bergsdalen. Verdifull tid gikk tapt. Tenkte jeg skulle prøve meg på Kvamskogen i stede, men endte opp med å gå noen runder i løypene i Gullbotn i stede. Her hadde det kommet noen cm med nysnø i natt og jeg får fortsette jakten etter gode forhold i morgen i stede.

BF480623-CDA7-4BEA-8443-E6E2A065370B.thumb.jpeg.18e9b47c4dce98edefa995a37901789d.jpeg

 

Du kunne også kjørt videre til hamlagrøosen og gått mot vending, det ligger litt høyere og kan være mindre skare der. En del mildere terreng der også.

Men jeg må si at jeg ble veldig overrasket over at det ikke var bedre føre der! Hadde forventet kongeføre med været som har vert i det siste. På kvamskogen har du pudder til pungen nå enkelte steder, uten å overdrive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Mareng skrev:

Du kunne også kjørt videre til hamlagrøosen og gått mot vending, det ligger litt høyere og kan være mindre skare der. En del mildere terreng der også.

Men jeg må si at jeg ble veldig overrasket over at det ikke var bedre føre der! Hadde forventet kongeføre med været som har vert i det siste. På kvamskogen har du pudder til pungen nå enkelte steder, uten å overdrive!

Jeg snakket med en kar som stoppet bilen når jeg drev å pakket sammen utstyret. Han kom akkurat fra den siden, hadde prøvd seg flere plasser med akkurat samme føret der. Han hadde gitt opp han også. Så tror ikke det var noe bedre føre eller spor mot Vending. Fikk hvertfall forståelse for at det var like ille. Ja er hjemme med småen i dag, så vi blir å kjøre mot kvamskogen i dag. Helt sprøtt at det skal være så store lokale forskjeller i såpass likt terreng og område. 

 

1 time siden, Tessatroll skrev:

Du fekk nokre flotte bileter då i det minste :)

Takk for det, måtte knipse noen bilder. Ellers hadde ikke noe trodd på at jeg faktisk var det å prøvde (her i heimen altså) :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.