Gå til innhold
Kjell Iver

Hvor har du vært på tur i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Mareng

Skjult lenke - logg inn for å se den - hvordan var skiføret, og traff du noen skiløpere på vidden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, det var skiløpere der. Et knapt flertall gikk nok på føttene, men det var også mange som gikk på ski. Noen brukte truger, og spør du meg var det nok de som hadde det mest egnede utstyret i dag. Skaren var akkurat så svak at man ofte tråkket igjennom med støvler, mens på ski ble det nok i overkant skarp føre - inntil man kjørte inn i neste skavl med fokksnø ;) Men i morgen vil jo føret bli endret igjen, da kommer nedbøren tilbake. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 5.1.2018 den 11.09, REs skrev:

Bjørndalsfjellet med sine 362m gir en fin utsikt i alle retninger.

DSC_0357.thumb.JPG.64b2b33f53e1e305dc6a8207ed60a740.JPG

Ned et bratt skar på sørsiden skulle vel ikke være helt umulig, og selv om en del av steinene var islagte så tok jeg sjansen på en bratt nedstigning.

DSC_0361.thumb.jpg.6bf7d8e1700af2dd58e059d030002035.jpg

Det ser kanskje ikke så bratt ut på bildet, men noen steder var, på grunn av islagte berg og steiner, kanskje litt i det skumleste laget, men det gikk og vel nede var det ganske behagelig å kjenne på følelsen av å komme litt bort fra stien. Jeg vil tro at høydeforskjellen her er på godt over 100m.

Da var det antaklig ikke så langt fra at vi kunne hilse på hverandre. Jeg gikk opp rundt 11, og møtte 3 svensker som lurte på om det var en annen vei tilbake til bilen. Jeg nevnte Matisrudlå, men var ikke siker på om det var is i stien. Jeg anbefalte å vente på de jeg kunne se kom der fra... Det kan ha vært deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, REJOHN skrev:

Da var det antaklig ikke så langt fra at vi kunne hilse på hverandre. Jeg gikk opp rundt 11, og møtte 3 svensker som lurte på om det var en annen vei tilbake til bilen. Jeg nevnte Matisrudlå, men var ikke siker på om det var is i stien. Jeg anbefalte å vente på de jeg kunne se kom der fra... Det kan ha vært deg.

Det var kanskje de som satt og fyrte bål ved foten av Bjørndalsfjellet.

DSC_0361.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)
13 timer siden, REJOHN skrev:

Hadde du blå jakke?

Jeg så en person på toppen av Bjørndalsfjellet da jeg stod på Mattisrudla og før jeg nådde dalen i bunnen av Bjørndalsfjellet så så jeg en person, muligens med blå jakke, som var på vei ned stien mot Gramstad.

P.s.

Det er vel snart skiføre til Blåfjellenden?

Endret av REs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Newbee
      Hei 
      Jeg ønsker å ta en tur på 2-3 dager med telt/tarp i midten av september. 
      Er det noen som har gode anbefalinger til ett område, som gjerne kan gjøres som rundtur fra-til bil. 
      Enten vandretur, eller evt kano tur. 
      Har mulighet til å låne en kano og slenge på taket.

Bør være innenfor 1-2 timers kjøring fra Bergen. 
      Er komfortpakker, så bruker å ha mye nyttig og unyttig i sekken fra 17-20kg . I kano tenker eg det kan bli veldig mye unyttig last som bare er kjekt å ha 😁

• Av Joar000
      Noen som vet om noen fine fjelltopper på Mosknesøya i Lofoten der det er fint å ligge i telt på toppen eller nærme toppen?😊 Ikke alt for vanskelig topp, men med fin utsikt. ⛰
    • Av tomkalsjo
      Hei,
      hvor sprek må man være for å gå Finse - Raggsteinsdalen - Haugastøl på to dager?
      Hadde tenkt å gå til Raggsteinsdalen dag og overnatte i telt. Hvor lang tid ca tar den turen?
      Hadde tenkt å fotografere en god del langs turen. Noen tips på fine motiv?
      Alle tips mottas med Takk!
      Tomas
    • Av Emil Thon
      Hei, jeg er relativt fersk når det kommer til lengre turer og håpet å kunne få noen gode tips for valg av jakker og bukser.
      Jeg skal kjøpe meg jakke og bukse som i hovedsak skal brukes på turer vår, høst og sommer.  Jeg ønsker da en jakke og bukse som er god å gå i overtid og er vannavstøtende og vindtett. 
      Jeg har sett litt på Fjellreven Keb om noen har erfaringer med denne.
      Jeg skal på telttur i starten av juli hvor jeg skal gå i Jotunheimen (Bitihorn og Valdresflya) for å fiske og overnatte. 
      Tar gjerne i mot generelle tips om bekledning til tur, nødvendig turutstyr og turtips også.
    • Av stef78
      hi there,
      my name is stefan and i am living currently in Skåne, Sweden. 
      Ca. 10.-20. July I will be with my dog around Jotunheimen or Hardangervidda touring and I am looking for tips about trekking and friendly people to exchange experiences with! :)
      Cause my dog is only 8 month old I will not be able to walk great distances, what do you recommend? 
      Feel free to contact me with PM. I speak: swedish, german, english and a bit french.
      I am looking forward to get in touch!
      Kindest regards 
      Stefan & Kenjii

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.