Gå til innhold
Kjell Iver

Hvor har du vært på tur i dag?

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Haoverla skrev:

Sto på ski ned Ulriken i Bergen sentrum på lørdag. Superartig og ikke ofte man har mulighet til det

Digger når folk utnytter lokale muligheter!

Det går mye drivstoff med på en vintersesong om man bor i Bergen og skal til Voss/Mjølfjell/Kvamskogen/Gullfjellet for hyppige toppturer, litt avhengig av hvor i Bergen man bor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Mareng skrev:

Digger når folk utnytter lokale muligheter!

Det går mye drivstoff med på en vintersesong om man bor i Bergen og skal til Voss/Mjølfjell/Kvamskogen/Gullfjellet for hyppige toppturer, litt avhengig av hvor i Bergen man bor.

Ikke noe såle, men nok snø til at jeg fløt greit uten særlig gjennomslag. Brukte god tid i forkant på å finne best sted for nedkjøring, så tror jeg kom meg unna uten nye riper under skia. Er nok mange muligheter rundt på Gullfjellmassivet hvis man bruker tid på å lete. Virker som temperaturen holder seg lav en del dager fremover her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Siggy Stardust skrev:

Da den planlagte nyttårsfeiringa i Dividalen gikk føyken grunnet influensa, føltes det akkurat passe krevende å vandre 500meter opp fra huset i dag.  Med kikkert, liggeunderlag og bål var det lett å føle seg litt bedre, og særlig når 10 spekkhoggere svømmer frem og tilbake i fjorden nedenfor.pip.thumb.jpg.cd75b2f34ab881fe2211a681a52c7161.jpg

Vakkert, og så har du jo den beste turkompisen med deg :-) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, AK74 skrev:

Vakkert, og så har du jo den beste turkompisen med deg :-) 

Det stemmer. Terra Polars' Jolly Pipaluk setter pris på både bål og lyden av blåsende spekkhuggere:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, Siggy Stardust skrev:

Det stemmer. Terra Polars' Jolly Pipaluk setter pris på både bål og lyden av blåsende spekkhuggere:)

Ja herlig rase:) elsker både uteliv og sofaliv;-) Jeg har Terra Polars In Usu Mars på snart to, og Ulva på 4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av EspenL
      Var på tur med 2 hunder forleden dag. Testet ut oppstallingsline for å sette hundene på. Dette var genialt!
      Slipper å tenke på at bikkja surrer seg rundt treet den står i eller tygger over båndet. God plass til å bevege seg på hadde de også!
      Skjult lenke - logg inn for å se den
      (Får ikke til å legge til bare bildet, legger til link fra Instagram. Wiren er festet mellom to trær med vanlig strammebånd.)
    • Av Siv Elisabeth Loe
      Hei!
      Er det noen som har erfaring med å ta med hund(beagel) på hengekøyetur? Helst uten å kjøpe dyrt ekstrautstyr.
      Skal på tur i helga(slutten av april), og ønsker å lære hunden å sove ute.

• Av tshansen
      Om været blir innafor det normale har jeg planer om å tilbringe Påsken på Dombås igjen. Var mye her i barndommen å har hatt utallige turer til Vallmansbu, Fokstua og Nysætra, men tenkte å utvide horisonten litt når man først er i området å har en liten reunion med familien. 
      Er det noen her som er godt kjent i området og har gode turalternativer i området? 
    • Av Cawpi
      God dag, 
      vi (to) ønsker og krysse hardangervidda i sommer. Vi bor i Stavanger, og tenkte å kjøre til Odda, ta buss til Rjukan evt (vet ikke om det er mulig uten for mange bytter) og gå tilbake. 
      Det er den eneste muligheten jeg kommer på, er det noen som har noen andre tips eller erfaringer? 
    • Av tshansen
      Man skal bla godt tilbake i historieboken for å finne en like fin vinter som vi har i år her på Vestlandet. Været er bedre enn på lenge og det går fæla rykter om en veldig flott løype på Hamlagrø i Bergsdalen. Jobben har hytte i området, så det har ramlet inn føre og værrapporter omtrent daglig. Selv er jeg veldig dårlig kjent i området, så i dag var det bare å komme seg opp i området å gjøre seg litt kjent. 

Det er jo ski inn/ski out fra hytten til løypene. De bukter seg mellom hytter og flott natur og det er ingen ting å si på føret  

Det er 5 blå på gradestokken, helt vindstille og solen varmer godt. Det går ikke mange meteren før jeg må ha lette i antrekket. Bare å kaste jakken, lue og votter i sekken.

Det går frikjører spor i alle retninger. Fristelsen er stor til å følge første spor opp til nærmeste topp, men jeg må holde meg litt igjen for målet med denne turen er å gjøre seg mest mulig kjent

Jeg drister meg litt ut av løypa og tar noen av bakkene i pudderet. 10 - 15 cm med styresnø, herregud så nydelig. Å så lekende lett å sette telemarksvinger (i amatørklassen)

Jeg krysser hovedveien og beveger meg ganske bratt oppover på baksiden av Skjult lenke - logg inn for å se den. Så det var en del skikjørere som bodde der, men fortsatte turen oppover. Får ta turen innom her å sjekke inn en annen dag

Noen kjappe høydemeter å man kommer litt mer opp på fjellet. Her er det kjørt løyper på kryss og tvers, men holder man høyre spor er det en viss sammenheng, selv om det kunne virke litt rotete med en gang. Men her er det mye fine ruter å tråkke utenfor løype. På denne siden av veien skal jeg definitivt tilbake å tråkke opp til de nærmeste toppene. Nedrenningen her helt suveren.

Jeg skimtet et følge på 4 et stykke oppi fjellsiden, de hadde nok toppen til venstre på listen. Å skal man dømme på sporene ned igjen, ser det ut som en populær plass å renne  

Løypen fortsetter nedover til venstre i bildet, så man kan komme ned til "nabobygda" å gå noen åtte tall nede på markene der også. Om jeg ikke tar feil, så er det sporene over isen på vannet som går til Skjult lenke - logg inn for å se den også en hytte som står på bucketlisten. 

Jeg møter to andre karer i løypen, så det er ikke akkurat folksomt her oppe. Hvertfall ikke i ukedagene, men spørs om det ikke blir godt trøkk her oppe siden vinterferien starter til uken  Er vi heldig med været, skal jeg ha meg noen turer til opp her neste uke. 

Grov meg ei lite grop, så jeg fikk laget med lunsj og kakao. Real Turmat - Pulled pork, overraskende god for å være turmat! Godt fornøyd med dagen, man kan ikke annet en å smile etter en dag som dette på fjellet.

Spaden fungerer helt utmerket som underlag til Optimus brenneren, men sitteunderlaget mitt ryker på bålet snart. For der er det ikke mye R-verdi  Noe kald i hottentotten etter en god pause i snøen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår.