Kjell Iver

Hvor har du vært på tur i dag?

Anbefalte innlegg

Skjult lenke - logg inn for å se den, skriv gjerne litt om erfaringer med de boksene på tur. Tåler de f.eks. hard bruk i sterk kulde eller stivner og sprekker plasten opp osv. Fordeler/ulemper med å pakke i plastkasser osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt lignende bokser ifbm HV tjeneste og de tålte ikke spesiellt mye kulde før de sprakk.. 

Mulig de på bildet er bedre kvalitet men det får Skjult lenke - logg inn for å se den svare på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Kristian Mathisen
      Var på en to dagers tur i Steindalen forrige uke. Dalen ligger i Storfjord i Troms, på Lyngen-siden.
      Fantastisk område til både dagstur eller en natt i telt.

Et hytteområde midt i dalen.

Godt tilrettelagt for turgåere.

Utsikt oppover i dalen, fra teltplassen.

Troja ved elven. Det er en breelv. Så det er ingen fisk i den (tror jeg). Elvebunnen er kun leire. Derfor ser elven så blå/grå ut. Men vannet smakte fantastisk!

Leir-kos.

Frokost, før vi gikk opp til isbreen.

Grus-høyden før breen. Ser nesten ut som et menneskeskapt steinbrudd eller noe. Men det er naturlig laget av breen.

Den delen av breen som vi så, er kun en arm som går ned i dalen. Oppå høyfjellet er den mye større og strekker seg i flere rettinger.

Vannet var så kaldt, at det var delvis dekket av is. Selv om det er 15 grader i luften.

Husket alt. Utenom Alfa-støvlene som stod igjen i gangen. Så gikk hele turen med Adidas-skoene mine. Ikke å anbefale som sko-valg når man skal gå på isbreer. Men målt opp mot en ekstra tre timers kjøretur. Var valget enkelt.

Dype sprekker. Noen var mange titalls meter.

Neste gang skal jeg huske ordentlig fottøy og muligens is-broddene mine. 
      Så får jeg utforsket litt mer. Vi var rimelig forsiktige, da vi ikke hadde sikkerhetsutstyr osv.
      Alt i alt en flott tur. Anbefales!

• Av JanRH
      Skjult lenke - logg inn for å se denMitt virusprogram og Norton toolbar advarer mot å gå inn på bildene dine. Får tilbakemelding om at de ligger på et farlig nettsted. Dette til orientering.
    • Av JC Ellefsen
      Hei dere.
      Første innlegget her på forumet, men har vært en trofast leser i lengre tid.
      Det begynner å bli noen år siden jeg hadde min siste fjelltur grunnet en del ryggoperasjoner.
      Jeg er nå i startfasen på å begynne på igjen med dette, men må nok ha en litt forsiktig start.
      Jeg kan fint gå noen timer i fjellet med grei oppakning, men er på utkikk etter en «forholdsvis» enkel tur i Hordalandsområdet hvor jeg kan slå leir og fiske litt uten å treffe på alt for mange mosjonister på tur.
      Har tidligere vandret litt i Matrefjellet, men føler det blir litt for seigt nå i starten.
      Hva har vi av greie steder en time eller tre med bil fra Bergen som dere kan anbefale?
    • Av Maria Jansson Lothe
      Hei! 
      Jeg og partneren min har tenkt oss på en 4-5 dagers fjelltur enten til Preikestolen og Kjeragbolten eller Besseggen og området rundt. Noen tips i forhold til kollektiv transport fra Oslo til begge områdene?
      Vi har også tenkt å overnatte på hytter i området og ikke ta med telt, hadde satt pris på tips om dette også Lurer også på om å bli medlem i turistforeningen. 
      Partneren min er engelsk, og har ikke mye erfaring med å gå i fjellet.

Tips mottas med glede!
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive