Gå til innhold
  • Bli medlem

Savnet på Dovre


Koppen

Anbefalte innlegg

Annonse

Uansett. En liten bag/kasse med noen tørre og varme klær i bilen, samt litt langtidsholdbar proviant og litt vann på en plastflaske som tåler å fryse er sikkert ikke dumt. 1,5 liers imsdalflasker er ganske fleksible, og om man tømmer ut en bitteliten skvett, og klemmer ut litt luft av flasken før man setter korken på tåler den godt å fryse. Legg den allikevel ikke slik at klærene blir våte om den skulle begynne å lekke. Da klarer man seg veldig lenge om man klarer å komme seg ned til bilen. Full tank med drivstoff før man dra inn i fjellet er nok heller ikke dumt, og gjerne en mobillader som passer i sigarettuttaket også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vinteren har jeg alltid en slik bag som "mindviruz" foreslår. Fyrstikker, noen lys og kokemuligheter og en avlagt fjellduk mm. Ikke for å overleve, men det er utrolig hvor behagelig slikt kan være selv uten at det er nøden som trykker. Har forresten en minivariant til sommerbruk.

 

Ad savnede. I betalversjonen til Adresseavisen uttaler hundekjørerne misnøye med at det ble lett etter dem: "- Unødvendig!

Hundekjørerne Gisle Uren (t.v) og Øystein Bråten var ikke fornøyd med at det ble satt i gang en leteaksjon etter dem." Jeg kan jo på et vis forstå dem, men det gjør jeg jo med utgangspunkt i de som lette også.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vinteren har jeg alltid en slik bag som "mindviruz" foreslår. Fyrstikker, noen lys og kokemuligheter og en avlagt fjellduk mm. Ikke for å overleve, men det er utrolig hvor behagelig slikt kan være selv uten at det er nøden som trykker. Har forresten en minivariant til sommerbruk.

 

Ad savnede. I betalversjonen til Adresseavisen uttaler hundekjørerne misnøye med at det ble lett etter dem: "- Unødvendig!

Hundekjørerne Gisle Uren (t.v) og Øystein Bråten var ikke fornøyd med at det ble satt i gang en leteaksjon etter dem." Jeg kan jo på et vis forstå dem, men det gjør jeg jo med utgangspunkt i de som lette også.

 

:)

Hundekjørerne er de seks som omtales i den første saken? Isåfall så har både de, varslerne og letemannskapene gjort akkurat som de burde. Det er mye bedre med en slik leteaksjon for mye, enn en for lite, og jeg synes det er viktig å si ifra hvor man har tenkt seg og når man har planlagt å være tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundekjørerne er de seks som omtales i den første saken? Isåfall så har både de, varslerne og letemannskapene gjort akkurat som de burde. Det er mye bedre med en slik leteaksjon for mye, enn en for lite, og jeg synes det er viktig å si ifra hvor man har tenkt seg og når man har planlagt å være tilbake.

Nei, det var tre forskjellige situasjoner. Det som er omtalt i eAdressa gjelder den siste aksjonen. Så langt jeg har forstått det gjorde de ingenting galt og leteaksjonen ble kun igangsatt pga ekstremværet og det faktum at det ikke var mulig å opprette kontakt med dem. Jeg har oppfattet leteaksjonene som gjort for sikkerhets skyld og det ble vel uttalt underveis også. Disse 29 jegerne ble for så vidt ikke lett etter, men bilene snødde inne slik at de fikk hjelp ut av området.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.