Gå til innhold
  • Bli medlem

Haglöfs Barrier 2 - Byxor


Johan2000

Anbefalte innlegg

Karakter: 5


Positivt: Lätt, varmt, enkelt att packa och ta av och på


Negativt: inget


Pris: 1200

Testaktivitet 1:

Paragliding, Solbergåsen. Fint väder med temperatur runt noll på start. max höjd ca 200 meter över start. Tid: 55 minuter. Inga som helst tendenser till att frysa om benen. Under körde jag med biltemas underkläder + ett Sporthill "ställ" som är typ för längdåkning, jogging etc.

Barrier 2 är uppenbart mycket välisolerade, tar liten plats och är lätta. Perfekt för vinterbruk där du antingen har mycket fartvind eller är ute i stark vind.

Testaktivet 2:

Skidåknign, i Hemsedals skidanläggning.

Samma "setup" ovan. temperatur: -12 till -2. Max vind ca 15m/s. Sol.

Haglöfs barrier 2 fungerar mycket bra som ett lätt och smidigt alternativ till vanliga skidbyxor. Det tunna yttertyget gör dock till att jag är skeptiskt till att kracha med dom på isigt underlag, men det provade jag inte. Det får någon annan testa.

Kort: Liten packvolym, god värme, långa dragjedjor gör att du kan ta dom av och med slalompjäxorna på! 

Mycket bra pris jämfört med konkurenterna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.