Gå til innhold
  • Bli medlem

Snota - Randonee eller fjellski?


astridvo

Anbefalte innlegg

Sitter og planegger vårskitur til Snota. Har vært på toppen noen ganger til fots men aldri på ski. Usikker på skivalg. Lurer derfor på om det er noen her inne som kan dele sine erfaringer rundt dette. Har kjørt mest randonee i det siste, men lurer på om det kan bli litt for mye flatt terreng...? På en annen side så er jo randoneeskia helt klart å foretrekke ned igjen, og heller ikke spesielt tunge å dra på oppover. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Lurer litt på hvor du har tenkt å gå fra? Hvis du starter ved Gråhaugen, er jo det eneste flate partiet de få hundre metrene over Svartvatnet....Er du ikke flink til å kjøre telemark, er det nok mest gøy med randonee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil nok bli det morsomste, det kan bli rimelig tungt føre ned igjen ved bra vær, fryser fort på i skyggepartiene...Vær obs på rasfaren det første partiet oppover fra Gråhaugen. Toppskavlen på Gråhaugfjellet raste helt ut i sjøen for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne gå på Snota til helga, men vil ha noen å gå med. Noen der ute? Som nevnt i artikkelen her kunne jeg tenkt å gå fra Gråsjøen lørdagsmorran, kjører fra Trh. Har tidligere lagt ut en tråd om tur til Storskarven kommende helg, men ingen intr, så jeg prøver meg her:) det skal være brukbar værmelding siden dette er ukjent område for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg planer om å gå neste helg, evt 1. mai, avhengig av værmeldingene. Melder nok ikke det beste været til helga... Bør uansett være finvær om man først skal på Snota, så man får belønning for turen når man kommer på toppen. Men har du kart/GPS og i tillegg leser turrapporter på nettet, så skal det ikke være vanskelig å finne fram. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

1. mai på Snota... Vel, nesten på Snota. Det blas opp så kraftig at vi måtte snu ca 500 m fra varden. Men resten av turen var fin. Masse tørr og fin snø. Rando funka utmerket! :smile:

 

Tar LETT den turen igjen, men da med mere sol og mindre vind. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble rando. Veldig fornøyd. Ikke noe problem å matche fjellski-gjengen til toppen. Og suste fra dem ned. Måtte bruke fellene en liten km på tur tilbake. Men går helt klart for rando også neste gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.