Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring bæremeis Deuter Kid Comfort 3 noen?


trudep

Anbefalte innlegg

Har ei Sherpani bæremeis, ei super meis egentlig på alle måter. Den er super komfort for min lille, men for min rygg er den ikkje så bra. No merker eg at lille vokser og med vinterpose og dress pluss turutstyr og mat så begynner det å bli tungt, 18kg på min kropp på 57kg. Deuter sin Kid Comfort 3 har tak, regntrekk, masse lagringsplass osv. Eg vil kunne dra på en helgetur med lille på ryggen uten å bli støl i skuldrane. Eg har kort rygg og stor svai i ryggen. Finn kun nettbutikker som selger denne meisa, så derfor lure eg på om noken har prøvd den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deuter sin Kid Comfort 3 har tak, regntrekk, masse lagringsplass osv.

Det har vel de fleste bæremeiser? Merk at regntrekket er ekstrautstyr på comfort 3. Masse lagringsplass er vel å overdrive. 20liter. Osprey sine har mye mer.

Finn kun nettbutikker som selger denne meisa, så derfor lure eg på om noken har prøvd den?

Jeg har akkurat kjøpt Deuter sin. Likte veldig godt bæresystemet og ble litt lei meg for at Deuter ikke lager storsekker. Gikk fra Bergans og ble veldig fornøyd med en gang. Den lille sitter bedre og mer i ro = lettere å bære.

Turistforeningen selger dem forresten. Vi fant best pris hos Ellos av alle steder! Kan godt anbefale meisen selv om jeg ikke har brukt den på mer enn 3-4 turer enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Skal sjekke Ellos med det samme! Tak har dei fleste bæremeiser, noen har det som ekstrautstyr. Eg er veldig fornøgd med Sherpani sin, praktisk og fantastisk sittekomfort for lille. Men min rygg er ikkje fornøgd med den dessverre :( ser regntrekket er ekstrautstyr, 270kr.  Til mitt bruk så treng eg et. Har prøvd Bergans sin så vidt, passer meg ikkje og likte ikkje sittekomforten til lille.

Min meis har eg hatt på over 60 turer no, korte og lange, så eg trenger ei god meis videre no som han blir tyngre og eg ønsker å ta ei heil helg på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har Kid Comfort selv og kan si at bæresystemet er jeg fornøyd med. 

Det som jeg ikke er så fornøyd med er glidelåsen på hovedrommet. Den er sydd på en 

så klønete måte at den nesten er umulig å åpne og lukke.

Denne er så irriterende at hvis jeg skulle kjøpe meg en ny bæremeis så ville jeg ikke valgt den igjen.

Men hvis man er en tålmodig sjel så kan det gå  :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en Deuter KC3 og er rimelig fornøyd med den. Den er god å bære, både for meg og kona, og det er enkelt å justere ryggen på den. Synes det er god nok støtte rundt hodet hennes og med regn og solskyggen så har hun det bra der oppe. Det jeg savnet på den var fotstropper, men vi fant noen stropper til en annen meis som vi kjøpte og bruker helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel de fleste bæremeiser? Merk at regntrekket er ekstrautstyr på comfort 3. Masse lagringsplass er vel å overdrive. 20liter. Osprey sine har mye mer.

Jeg har akkurat kjøpt Deuter sin. Likte veldig godt bæresystemet og ble litt lei meg for at Deuter ikke lager storsekker. Gikk fra Bergans og ble veldig fornøyd med en gang. Den lille sitter bedre og mer i ro = lettere å bære.

Turistforeningen selger dem forresten. Vi fant best pris hos Ellos av alle steder! Kan godt anbefale meisen selv om jeg ikke har brukt den på mer enn 3-4 turer enda.

Hei. Stor og stor, jeg har en Deutersekk på 70+15 l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Skal sjekke Ellos med det samme! Tak har dei fleste bæremeiser, noen har det som ekstrautstyr. Eg er veldig fornøgd med Sherpani sin, praktisk og fantastisk sittekomfort for lille. Men min rygg er ikkje fornøgd med den dessverre :( ser regntrekket er ekstrautstyr, 270kr.  Til mitt bruk så treng eg et. Har prøvd Bergans sin så vidt, passer meg ikkje og likte ikkje sittekomforten til lille.

Min meis har eg hatt på over 60 turer no, korte og lange, så eg trenger ei god meis videre no som han blir tyngre og eg ønsker å ta ei heil helg på tur.

Helt enig i det med sittekomfort hos Bergans. Vårt viktigste ankepunkt mot den. Men, vi fikk den brukt av noen venner...

Jeg ville nok tatt en titt på Osprey poco premium hvis helgetur og pakkevolum er av betydning.

http://www.ospreypacks.com/en/product/child_carriers/poco_premium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det med sittekomfort hos Bergans. Vårt viktigste ankepunkt mot den. Men, vi fikk den brukt av noen venner...

Jeg ville nok tatt en titt på Osprey poco premium hvis helgetur og pakkevolum er av betydning.

http://www.ospreypacks.com/en/product/child_carriers/poco_premiu

Eg tok en titt på den. På videoen så var ungen oppi liten, og allerede der så var det lite hodestøtte. Korleis blir det da når ungen blir større og sovner tru? Men pakkevolum var der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har Kid Comfort selv og kan si at bæresystemet er jeg fornøyd med. 

Det som jeg ikke er så fornøyd med er glidelåsen på hovedrommet. Den er sydd på en 

så klønete måte at den nesten er umulig å åpne og lukke.

Denne er så irriterende at hvis jeg skulle kjøpe meg en ny bæremeis så ville jeg ikke valgt den igjen.

Men hvis man er en tålmodig sjel så kan det gå  :smile:

Såg dette merklige opplegge der på bildet. Om heile bake blir åpna opp? Hmmmm eg er ei tålmodig sjel så kanskje det går greitt :-D likte berre så godt resten av meisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Ser at tråden ikkje er heilt ny, men det ser også ut til at ikkje alle spørsmål var besvarte...

Vi har sjølv Osprey Poco Plus, som er tilnærma lik Poco Premium - den manglar kun dagstursekken.

Vi er veldig godt fornøgde med den, både eg på 1,82 og sambuaren på 1,60. Rygglengda kan justerast temmeleg mykje (15-20 cm), så den bør kunne passe dei aller, aller fleste. Størrelsen på hoftebeltet kan også justerast, altså sjølve beltet - ikkje berre lengda på stramminga.

Guten vår er snart 7 mnd, så vi har ikkje hatt han oppi der så lenge, men han stortrivst, og sovnar stort sett på kvar einaste tur. Hovudstøtta kunne sikkert vore litt betre, hovudet bikkar til side når han sovnar. Vi har prøvd med ei nakkepute, men den er han ikkje veldig glad i...

Heile "setet" barnet sit på kan heisast opp og ned ganske mykje, senkar det etterkvart som ungen blir større. Meisen har også "stigbøylar" som kan brukast etterkvart.

Solskjermen beskyttar bra mot både sol og ein del vind, regntrekket (ekstrautstyr) beskyttar sjølvsagt mot regn, men også mot meir vind enn solskjermen.

 

Meisen har ellers massevis av gode praktiske løysingar - små og store oppbevaringsrom, opplegg for drikkesystem, avtagbar (vaskbar) "gomlepute", utvendige festepunkt for ting og tang....

 

Alt i alt ein veldig god meis som kan anbefalast på det varmaste. Kan sjølvsagt anbefale å prøve den på ryggen, med ungen oppi, det er tross alt ein bra stor investering.

 

Om det er interessant med bilde av meisen "in action", har vi ein blogg der meisen var på første "ordentelige" tur forrige helg: http://topptor.blogspot.no/

 

God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.