Gå til innhold
  • Bli medlem

Skistaver.


REs

Anbefalte innlegg

Etter å ha vert innom de fleste butikkene i området på jakt etter ny spiss / piggholk til en av mine velbrukte Swix Mountain staver så måtte jeg gi opp. Det var mye reserve-trinser, men ingen ny spiss. Løsningen ble å låne min sønns Swix Elite staver.

http://www.oslosportslager.no/produkt/elite-alu-mt840-skistaver-21877.aspx

De virket greie nok, riktig lengde og nesten ubrukt.

Disse stavene hadde en annen løkke på håndtaket enn mine gamle mountain staver, men den så ut til å være helt grei. Jeg måtte bare passe på å ikke bytte om høyre og venstre. Trinsa var eksentrisk og det var tydelig å se hvorfor. De var nok laget for litt mer fart enn mine gamle staver.

Turen startet bra, men det eneste var at stavene hadde en tendens til å sitte litt fast i snøen når jeg skulle trekke dem opp etter meg, men det kan skyldes at det var veldig isete løyper og knallhard skare.

Det var fint vær med sol og blå himmel, men en isende kald vind så når jeg kom meg et stykke bort fra køen i turløypene så måtte jeg frem med votter. Men da ble det et problem. Det var ikke plass til verken tynne strikkehansker eller tykkere votter og hvis det skulle bli behov for vindvotter så måtte nok hele "Just Click systemet med Comfort stropp" fjernes.

Et annet problem var at når stroppene var strammet rundt hånda så satt staven fast og måtte løsnes selv ved en så liten ting som å tørke bort et par svettedråper på manna eller rette på solbrillene. Løfter du hånda opp mot ansiktet så står staven rett ut i lufta som om den var skrudd fast.

 

Stroppen hadde størrelse M og jeg har faktisk ganske små "kontor-hender" i forhold til det som vel er gjennomsnitt for voksne mannfolk.

 

Min konklusjon er at dette systemet er komplett ubrukelig hvis du skal noe mer enn å vise deg frem i en turløype, iført fantomdress, en dag med sol og gode forhold.

 

Hører gjerne om andres erfaringer med dette systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.