Gå til innhold
  • Bli medlem

Beskyttelsetape til feller


Tom42

Anbefalte innlegg

Annonse

Bevarer dette limet bedre enn å klistre fellene mot hverandre eller mot seg selv? Det gjør jeg med mine kortfeller og limet er supert på andre året ...

Det vet jeg ingenting om, har for lite erfaring.  Tenkte bare at når de kom med tape, så var det slik det skulle være.  Men siden det funker å klistre fellene mot hverandre er jo det det genialt.  Slet fælt for å få av taperester i løypa engang. 

Igjen så ser vi hvor viktig det er å bringe ting på bane, og få kommentarer og korrigeringer som her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror tapen er der på nye feller, men skal fjernes før bruk og er å anse som engangstape.

Feller mot hverandre er vel vanlig praksis.

Har langfeller fra ca 1998 som fortsatt har bra klisterkvalitet etter dette prinsippet. Passer på å tørke fellene før de pakkes bort.

Montana feller btw.

Mine Åsnes kortfeller er ett år gamle og klistret mot hverandre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær oppmerksom på at det er forskjell på å løsne to feller som er klistret i hop - om de er varme eller kalde. Er de iskalde er det neste helt umulig å få de fra hverandre igjen - det er min erfaring.

 

Ett av mine fellepar ser ikke ut, fulle av hår fra votter, rusk, granbar etc, men de fungerer allikevel - klistrer de i sammen - men svært nøye med tørking..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær oppmerksom på at det er forskjell på å løsne to feller som er klistret i hop - om de er varme eller kalde. Er de iskalde er det neste helt umulig å få de fra hverandre igjen - det er min erfaring.

 

Ett av mine fellepar ser ikke ut, fulle av hår fra votter, rusk, granbar etc, men de fungerer allikevel - klistrer de i sammen - men svært nøye med tørking..

Betyr det at det kan være en ide å bruke aluminiumstape (med folien på) likevel, eller vil den være like vanskelig å løsne når den er iskald?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.