Gå til innhold
  • Bli medlem

Isfisketur med gutta


naturenkaller

Anbefalte innlegg

Tok med meg gutta mine på 3 , 5 og 7, 5. på overnatting i helgen. Det er et lite stykke å gå til vannet vi skulle til så det ble to turer opp på meg. Dro opp tidligere på dagen og satt opp telt og la igjen soveposer, liggeunderlag og ved. Det blir jo en del som må med når planen er isfiske også. Senere på dagen gikk vi opp med lillebror sovende i pulk og gledet oss til en opplevelse vi hadde prata om lenge. Lillebror våknet snart og vi grillet pølser og fisket litt uten hell. Det ble tidlig kvelden og jeg fikk meg noen timer med bål og kaffe. KOS.

Våknet opp til snøvær dagen etter. Pannekaker til frokost og en god stund i posen før vi mannet oss opp og kom oss ut. Vi måtte jo prøve lykken i dag også. Etter noen minutter med maggotten i vannet nappet det hos minstemann. En fin ørret på ca 300gr. som vi fikk høre om resten av turen. Storebror ble litt lei, men han er helt fantastisk og skrøt mye av storfiskeren. Mamma kom også opp litt ut på morgenen og dagen var fullkommen. Gutta kosa seg og vi dro hjem til skole og barnehage med noe spennende å fortelle.

Snart er det orrleik og da er det ut på tur igjen. Vi gleder oss. Ta med barna ut på tur! Det blir satt stor pris på.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 1 måned senere...

Fin historie. Du legger et viktig grunnlag for at barna ønsker å være med på turer i fremtiden, og kanskje overfører du en hobby og livsstil som varer livet ut. Tips: i dårlig vær bruker vi telt med to innganger slik at barna kan ha egne hull å fiske i selv om været er dårlig. I gamle dager satte vi opp ytterteltet på vårt 4-manns tunneltelt over pilkehullene. Så fyrte vi primus, spiste og fisket. Været var ingen hindring. Nikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.