Gå til innhold
  • Bli medlem

GPS og "Powerbank"


ebba

Anbefalte innlegg

Har Oregon 450 som jo går på to alkaliske eller litium- batterier som må byttes ganske ofte etter min mening. Nå har jeg bestilt en powerbank, først og fremst med tanke på mobilen og mitt Kindle lesebrett. 

 

Noen erfaring/mening om den kan brukes til opplading av GPS-en?Det finnes jo en USB-ledning som knytter PC og GPS sammen, går det an å bruke  denne til ladning  også? Og nå med fare for å dumme meg totalt ut: Er det mulig at de to alkaliske/ evt. litiumbatterier i GPS-en kan la seg lade på samme måte ? (altså ved å la de ligge i GPS-en som så konnektes med USB-ledningen til powerbanken?) :oops:

 

Ebba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Batteriene kan nok ikke lades i gps'n  Mulig det finnes en dings du kan lade AA batterier med sammen med en powerbank, Men hvorfor?? Det er da mindre styr å bytte batterier. Alternativt kan du være å kjøre gps på strømmen rett fra powerbanken. Du må da gå inn å gjøre om på noen innstillinger for å hindre den fra å gå i "mass storage mode"  Oppsett->System->grensesnitt->Garmin spanner, (bare velg den og gå tilbake) Når du kobler gps til usb skal du nå få opp spørsmål om du vil gå til mass storage mode eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,ikke noe styr å bytte,men har jeg uansett med powerbanken behøver jeg ikke tenke batterier....

Det får meg til å tenke på en gadget til som sluker batterier, mitt Canon Powershot S2 IS kamera.

Vet noen om det er noe innebygd batteri i dette apparatet som kan lades opp?

(Ja, jeg vet det finns bruksanvisninger og produsenter man kan kontakte,men det er så enkelt å spørre her og det kan kanskje også være til nytte for andre som går og lurer på det samme)

 

Ebba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg redigerte posten min omtrent samtidig som du svarte så veit ikke om du har lest det siste. 

Her står det forøvrig en del tips om hvordan du kan få ned strømforbruket på oregon. http://garminoregon.wikispaces.com/Power

 

Edit: Powershotten din bruker 4xAA  Hva slag batterier bruker du i den?  Du burde bruke oppladbare Nimh batterier, gjerne eneloop. Med disse skal du etter en standard kunne ta rundt 550bilder mens med alkaline batterier får du bare 130    STOR forskjell med andre ord. Og bruk skjermen minst mulig selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Oregon 450 som jo går på to alkaliske eller litium- batterier som må byttes ganske ofte etter min mening. 

....

 

Hvor lenge går den på to aa litium batterier?

 

Skal du bruker eksternt batteri på gpsen, så må du alltid slite med en ekstra kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.