Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Fjellreven Jakke er dette?


Phaser

Anbefalte innlegg

Fikk tak i denne på messa i dag etter å ha leita litt på nett veit jeg faktisk ikke hvilken jakke det er. De påsto den het polar parka men den ligner ikke på den.     Noen som har noe forslag? 

 

post-7957-0-74007300-1363378700_thumb.jp

 

Den er merket med "hydratic"  og "sample" Den har vært med en runde som vareprøve med en selger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er den nærmeste jeg har kommet fram til også. Men de nedre lommene er annerledes.  Har din glidelås på yttersiden av lommene også slik at det totalt er 8lommer i front.  2innvendige lommer og en lomme i forbindelse med glidelåsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt OT, men et lite hjertsukk mht "hydratic"-stoffet. Det er et ikke ventilerende, vanntett stoff som her helt uegnet til fysisk aktivitet i kulda. Har selv Kodiak. Så lenge man holder seg i ro er det greit, men den blir meget ubehagelig klam etter en rask spasertur i kulda. Det forundrer meg at Fjellreven lager vinterparkas i regntøystoff. Rabla for dem? :blink:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen av jakkene bare har dette stoffet på utsatte steder og da er det vell greit? Aner ikke hva som er hvor på denne jakken men det er tydelig ett litt blankere stoff på baksiden av armenes øverste del.  Vil uansett tro at den er for varm til veldig fysisk aktivitet.  Jeg veide den nå og den klokker inn på 2,2kg så noe må det være inni den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lignet veldig på eskimo ja. Skal jeg gjette hva den er fylt med så er det dun. Ser de er på tilbud til 3000 på gmax men 1200 er ikke dårlig pris uansett. Spørs bare om den blir for varm. Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk 100m til postkassa og tilbake i 5minus med jakka i dag og det ble alt for varmt.  :P   Passer nok bedre rundt 20minus eller kaldere.

 

godt å høre, jeg har yupik parkas jakka med syntetisk fyll som ser helt lik ut, og den er god fra -5 til (-15-20) blir det kaldere enn det så fryser ihvertfall jeg i den. Den jakka du har er sikkert fin og ha med i pulken på overnattingsturer der lav aktivitet er tingen.Fin pris var det uansett!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei, dette er en Fjällräven Eskimo jakke som gikk ut for noen år siden. Den har Hydratic membran som gjør den regntett og dunfyll som gjør den veldig varm. Dette er en super jakke som mange ble veldig glade i. Den var litt i varmeste laget for mange, men en kjærkommen venn i kulda. Sample betyr at noen har fått tak i en vareprøve. Det kan være en prototyp som ikke har gått igjennom samme produkttesting som et ferdig produkt, men kan være like bra allikevel. Jeg jobber for Fjellrevenshop som har det meste av Fjällrävens produkter på lager. En tilsvarende jakke nå vil kanskje være Polar parka som er spesiallaget for hundekjørere. Eller Kyl Parka. Billig var det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.