Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjällräven Keb Jakke


halvorep

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Er det noen som har prøvd nevnte jakke? 

 

Jeg er på utkikk etter en ny jakke for bruk vinter og sommer.  

 

Til nå har jeg brukt enten en tradisjonelle swix skijakka, eller en bombesikker goretex jakke, men ønsker en mellomting.. 

 

Noen andre forlsag? 

 

Ikke viktig at jakka er vanntett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er stretchpanelene i keb buksa? Jeg vil annta dette er likt på keb jakka.. Har en Norrøna Bitihorn med stretch og den synes jeg flekser for mye, blir fort dvaske og slapp når den blir våt. 

Er derfor litt skeptisk til keb jakka som har dette panelet på hele ryggen, tenker da på når man skal bære sekk, denne vil vel strekke voldsomt på panelet.. ? 

 

Andre som har prøvd jakker med stretch og båret "tung" sekk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oplever ikke mine keb bukser som dvaske i strech delen , når de er våde.

Jeg har en gammel Fjallraven jakke med strecth på 2/3 del af ryggen, den syntes jeg heller ikke bliver dvask ved brug med ryggsek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd jakka, men har buksa og er storfornøyd med den. Skal ha jakka til sommern.

Tar du da med deg et regnsett i tilegg til Fjellrevenjakka? Vurderer å kjøpe meg denne jakken jeg også, men er litt usikker på om jeg heller burde gå for ei skalljakke som er mer vanntett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns etter en del bruk at Keb-buksa til Fjellræven er den beste turbuksa jeg har hatt.. bruker den til alt.

 

Topp med 2 par glidelåser på hvert bein til ventilasjon, og jeg kan alltid styre egen temperatur vha. dem. Jakka vet jeg ikke noe om, men tenker å se på den om jeg skal ha meg ny jakke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du da med deg et regnsett i tilegg til Fjellrevenjakka? Vurderer å kjøpe meg denne jakken jeg også, men er litt usikker på om jeg heller burde gå for ei skalljakke som er mer vanntett.

 

Har til nå alltid brukt og ha med meg en paclite regnbukse som veier lite, til når det blir regn.

 

Har også til nå brukt en gore-tex jakke som eneste jakke, og den synes jeg blir for varm/klam. Derfor vil jeg ha Keb jakka og da bare ha med meg en lett regnjakke i tilfelle regn ala Bergans Helium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har heller ikkje jakka, kun buksa. Den er fantastisk, blir brukt sommar og vinter, til alle moglege friluftsaktivitetar. Svært god lufting, god passform. Om jakka er i samme stilen (noko eg reknar med den er), kan den anbefalast på det varmaste.

 

Trur Fjällräven er "kjent" for å vere litt store i str, difor er det nok lurt (som alltid) å prøve jakka med det du har tenkt å bruke av andre klede før du kjøper.

 

Ang. regn - eg tek normalt med meg ei lett bukse i gore-tex paclite og jakke i gore-tex active shell, i tilfelle det blir regn. Det tek lite plass og veg nesten ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til nå alltid brukt og ha med meg en paclite regnbukse som veier lite, til når det blir regn.

 

Har også til nå brukt en gore-tex jakke som eneste jakke, og den synes jeg blir for varm/klam. Derfor vil jeg ha Keb jakka og da bare ha med meg en lett regnjakke i tilfelle regn ala Bergans Helium.

Høres ut som en god plan. Takk for tilbakemelding..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Kjøpte jakken for noen måneder siden og har brukt den en del i sommer, blandt annet på turer på Hardangervidda og i Etnefjellene. Foreløpig konklusjon er at det er en kjempejakke for sommerturer. Synes luftesystemet fungerer veldig bra, mye bedre enn på jakker med en liten glidelås under hver arm. Et minus er at om man ønsker maks lufting må alle lommene være åpne. Regner det blir en våt så regnjakke må være med i sekken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Plukker opp denne tråden igjen for å høre om noen flere her på forumet har gjort seg noen nyttige erfaringer rundt Keb-jakka? Er spesielt nysgjerrig på vindtetthet, myggtetthet på strechpanelene og slitestyrke. Erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne jakka i fjor, og hadde den frem til den brant opp for litt over en måned siden. I løpet av tiden jeg hadde den, var den mye brukt på kortere turer, men har ikke fått de helt store utfordringene på verken vær eller langtidsbruk med ryggsekk.
Men altså, jeg likte jakka godt. Den er verken vind eller vanntett, og ville ikke vært førstevalget mitt under slike forhold. Jeg opplevde ikke at passformen endret seg selv om den var våt. Hetten er vel det man kan si, noe overdimensjonert for en slik jakke. Men bevares, den er knall god.
Jeg likte jakken så godt at jeg var villig til å betale overpris (Kr. 3500) for å få den igjen i samme farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jakken, og er fornøyd med den, selv om den faller litt mellom 2 stoler på bruksområde tenker jeg.

Stretchstoffet på ryggen fungerer bra med sekken på ryggen da det tørker fort og er behagelig å gå med. Går man uten sekk trekker vinden fort gjennom og det blir kaldt. Regn trekker også lett inn i stretchstoffet, så det er nok ikke jakken for de verste værforhold. Som nevnes over, er hetta overdimensjonert, men ytterkanten som er rundt 5cm bred kan brettes inn, slik at det ser og føles naturlig ut. Dersom mye vind synes jeg ytterkanten er god å ha. Den er avstivet og godt å pakke seg godt inn i hetta uten vind i ansiktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.