Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags skalljakke+bukse


Larsdx

Anbefalte innlegg

Ser etter ny skalljakke+skallbukse til tresesongers bruk. Ønskelige spesifikasjoner: * Ikke mye tyngre enn 1 kg tilsammen * Bør ha gode luftemuligheter ved beina og under armene. * "Romslig" passform * Slitesterk * Helst mørke eller duse farger * Helst ikke for dyr. Foreløpig har jeg sett på Norønna Svalvard dri3. Har god erfaring med dri1-materialet, bortsett fra slitestyrken. Ellers har jeg på nett tittet litt på Bergans Rask og Forolhogna Paclite fra Norønna. Andre alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var og tittet på Norønna falketind dri3 i dag. Snittet virker bra. Tror dette er en jakke som kan beskytte godt mot uvær. Med pris til 1799 er eneste ulempe den gyselige grønne fargen. Prøvde også Norønna Falketind, men likte ikke passformen. Noen innspill? Åpdmen for flere forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag använder Haglöfs LIM. Fungerar bra.

Men det där med slitstark kan du nog tyvärr glömma om du skall ha låg vikt.

 

Jag skulle hellre gå för Bergans än Norønna rent allmänt eftersom jag har bättre erfarenhet av bergans produkter.

 

Edit: Den gröna färgen på Norrønnas Dri3 är ju väldigt trevlig. Borde synas bra i dom dom flesta omgivnignar.

Köp byxorna i svart. Byxor för turbruk bör alltid vara svarta eller närapå. Man sitter i en massa konstigt, spiller kaffe etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og tittet på Norønna falketind dri3 i dag. Snittet virker bra. Tror dette er en jakke som kan beskytte godt mot uvær. Med pris til 1799 er eneste ulempe den gyselige grønne fargen. Prøvde også Norønna Falketind, men likte ikke passformen. Noen innspill? Åpdmen for flere forslag.

Norrøna Falketind Dri3 er en god lett skalljakke. Til en hyggelig pris også!

 

Busken som hører til og også meget bra som regnbukse/skallbukse, med to veis glidelås helt fra hoften og helt ned. Dette gir maksimal lufting, og gjør den enkel å ta av og på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser etter ny skalljakke+skallbukse til tresesongers bruk. Ønskelige spesifikasjoner: * Ikke mye tyngre enn 1 kg tilsammen * Bør ha gode luftemuligheter ved beina og under armene. * "Romslig" passform * Slitesterk * Helst mørke eller duse farger * Helst ikke for dyr. Foreløpig har jeg sett på Norønna Svalvard dri3. Har god erfaring med dri1-materialet, bortsett fra slitestyrken. Ellers har jeg på nett tittet litt på Bergans Rask og Forolhogna Paclite fra Norønna. Andre alternativer?

 

Mammut Nordwand er vel noe av det beste på markedet. Jakke og bukse veier til sammen ca kiloet og har ekstrem slitestyrke. Masse tekniske detaljer og gode luftemuligheter. Eneste minuset er prisen..

Jeg har jakken og kan uten tvil si at det er den beste skalljakken jeg har hatt.

 

http://sportsnett.no/s/p.aspx?pid=5502&cid=314

http://sportsnett.no/s/p.aspx?pid=5495&cid=314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.