Gå til innhold
  • Bli medlem

Nok en nybegynner på Hardangervidda - sommeren 2013


eikelund

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er helt fersk på dette forumet, og kom tilfeldigvis over det mens jeg googlet etter tips til årets første sommerferietur. Og vips - så ble et nytt medlem til! Jeg har skummet noen av trådene som kunne passe mitt mål akkurat nå, men velger å starte mitt eget emne/tråd likevel. :cool:

 

I år har jeg og min mann en uke til rådighet i månedsskiftet juni/juli, og skal til Haugesund for å heie frem en venninne i årets Ironman 70.3. Det vil si at vi skal være i Haugesund lørdag 6/7. Vi kjører egen bil, fra Holmestrand i Vestfold, og over fjellet via Haukeliseter. Ferien starter helgen i forveien, og jeg tenker vel en oppstart fra søndagen av.

 

Vi er begge i midten av 30-åra, godt nok trent og grei grunnkondisjon. Vi har vært på noen få dagsturer før, men ikke så mye i den norske fjellheimen og ihvertfall ikke med stooor sekk. Vi er medlem av Turistforeningen begge to, og jeg ser derfor for meg en tur hvor vi benytter oss av hytter underveis for å spare noe oppakning ettersom vi ikke er så veldig vant med tunge sekker.

Jeg ser vel for meg at Haukeliseter kanskje kan være et godt utgangspunkt for å sette fra seg bilen? Litt usikker på hvor mange av feriedagene vi bør bruke på denne turen, vi rekker nok ikke å teste ut så mange andre turer i forkant av denne - så det blir en slags jomfrutur. Vil derfor ikke gape over for store avstander per dag, så kanskje maks 6t marsj per dag? Hvor mange dager bør et nybegynnerpar begrense seg til? Bør vi legge inn en ekstra dag på ei hytte også kanskje?

 

Det jeg har lest av de andre trådene, er jo at det fortsatt kan være en del snø på denne tiden - avhengig av hvordan vinteren har vært og hvor tidlig våren og smeltingen starter. Det kan altså også være temmelig vått? Hva ligger temperaturen på om dagen mon tro? Er det noen som har tips til hvordan vi bør legge opp ruta vår, som da kan ta for seg noen snille områder hvor vi også har tryggheten med hytter tilgjengelig? med snille områder mener jeg ikke å kun gå langs grusveier a la fra Krossobanen og til Kalhovd, DET blir for kjedelig! ;-) Jeg ønsker heller ikke å dra med ski, men truger virker jo "spennende og morsomt" (dog tyngre). Mener å huske at de også tilbyr utleie av truger på Haukeliseter, er det noe man burde benytte seg av når man ikke eier truger selv (enda)?

 

Veldig mange spørsmål og ideer fra meg her, men ønsker veldig gjerne tips og råd til å planlegge turen videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hardangervidda på langs: http://ut.no/tur/hardangervidda-paa-langs  
En fantastisk tur som legger opp til dagsmasjer fra hytte til hytte. 
Jeg gikk selv Hardangervidda på Langs i september, da med 3 hunder og telt. Benyttet meg hverken av båt eller hyttene. 

Flott tur hvor du virkelig får ro i sjela, og ikke minst opplevd store deler av vidda :) Som dere ser om dere tykker inn på linken, så går det taubane ned igjen til rjukan, samt at det går båt. Dette gjør turen svært behagelig og med mulighet til stor variasjon. 
Vi begynte å gå fra Dyranut hvor vi også parkerte bilen.  Da vi ankom rjukan og tok tabanen ned, gikk vi til busstasjonen ( ca 20 min å gå) og tok bussen tilbake igjen til Dyranut hvor bilen ventet. 
Bussen var ikke alt for dyr, men det tar jo endel timer og komme hele veien rundt og tilbake. :) 

Om denne turen blir for lang, så går det muligens ann å gå deler av den, for så å gå tilbake samme vei? 
Det er utrolig mange muligheter på vidda. 
Om du gjør ett kjapt søk på ut.no kommer det masse alternativer til både helgeturer og lengere turer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du mot Haugesund, er Etnefjellene perfekt :smile: Der ligger det hytter som perler på en snor. Flott turterreng og veldig bra hytter. Hyttene ligger med alt fra 2 til 5-6 timers avstand mellom seg. Du kan gå fra hytte til hytte i en uke om ønskelig, og uansett hvor langt du er kommet på turen, kan du alltid gå ut til veien på under en dag, da hyttenettverket/fjellkjeden går ganske parallelt med vei, og aldri er lenger enn en dagsmarsj fra bilvei. Dette gir gode muligheter til å justere turen underveis, om dere skulle få dårlig tid, eller ønske å bli flere netter på en hytte :smile:

Kjøreturen videre til Haugesund vil ta fra 1 til 1,5 time.

Foreslått tur fra meg er Rullestad-Simlebu-Sandvass-Blomstølen-Storavassbu-Frette/Øyno :smile:

Søk på "Ta turen" på vimeo.com, så kan du se lokaltv-opptak fra mange av hyttene :smile:

http://vimeo.com/31354913

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hardangervidda på langs: http://ut.no/tur/hardangervidda-paa-langs  

En fantastisk tur som legger opp til dagsmasjer fra hytte til hytte. 

Jeg gikk selv Hardangervidda på Langs i september, da med 3 hunder og telt. Benyttet meg hverken av båt eller hyttene. 

Flott tur hvor du virkelig får ro i sjela, og ikke minst opplevd store deler av vidda :) Som dere ser om dere tykker inn på linken, så går det taubane ned igjen til rjukan, samt at det går båt. Dette gjør turen svært behagelig og med mulighet til stor variasjon. 

Vi begynte å gå fra Dyranut hvor vi også parkerte bilen.  Da vi ankom rjukan og tok tabanen ned, gikk vi til busstasjonen ( ca 20 min å gå) og tok bussen tilbake igjen til Dyranut hvor bilen ventet. 

Bussen var ikke alt for dyr, men det tar jo endel timer og komme hele veien rundt og tilbake. :) 

Om denne turen blir for lang, så går det muligens ann å gå deler av den, for så å gå tilbake samme vei? 

Det er utrolig mange muligheter på vidda. 

Om du gjør ett kjapt søk på ut.no kommer det masse alternativer til både helgeturer og lengere turer :)

 

Sikkert en flott tur, men jeg kunne kanskje tenke meg en form for rundtur - så slipper vi tid med buss osv for å komme tilbake til utgangspunktet. Vi har forøvrig syklet turen fra Krossobanen til Kalhovd, og det var en flott tur det, men den må da bli grusomt kjedelig å gå? Vil gjerne på turstier og ikke så mye på bilveier når jeg skal på fottur. :-P Og det er nettopp det at det er såååå mange muligheter på vidda som gjør at jeg også spør om råd her. Tips fra andre som har gått en del turer i området fremfor å lese meg frem i "jungelen" av turforslag.. hehe... har lest maaaaange timer på ut.no, og finner mye inspirasjon der - men synes det er litt vanskelig å plukke noen når vi er såpass ferske og også siden det er litt tidlig i sommersesongen vi skal på tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du mot Haugesund, er Etnefjellene perfekt :smile: Der ligger det hytter som perler på en snor. Flott turterreng og veldig bra hytter. Hyttene ligger med alt fra 2 til 5-6 timers avstand mellom seg. Du kan gå fra hytte til hytte i en uke om ønskelig, og uansett hvor langt du er kommet på turen, kan du alltid gå ut til veien på under en dag, da hyttenettverket/fjellkjeden går ganske parallelt med vei, og aldri er lenger enn en dagsmarsj fra bilvei. Dette gir gode muligheter til å justere turen underveis, om dere skulle få dårlig tid, eller ønske å bli flere netter på en hytte :smile:

Kjøreturen videre til Haugesund vil ta fra 1 til 1,5 time.

Foreslått tur fra meg er Rullestad-Simlebu-Sandvass-Blomstølen-Storavassbu-Frette/Øyno :smile:

Søk på "Ta turen" på vimeo.com, så kan du se lokaltv-opptak fra mange av hyttene :smile:

http://vimeo.com/31354913

 

Etnefjellene er notert, og skal googles! :-) takk for forslag til tur. Regner med at det da skal være en kort nok tur tilbake til bilen/utgangspunktet med buss eller taxi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har krysset Hardangervidda fra Haukeliseter til Eidsvoll for mange, mange år siden. Det var i månedsskiftet juli/august og da var det mange snøfonner vi måtte krysse, spesielt i første delen av turen. Jeg skulle tro at begynnelsen av juli kan være litt tidlig for det området. Men de siste 2 årene har sommeren startet alt for tidlig og da gikk det sikkert bedre.

Alternativer kan være områder som ligger litt lavere eller lenger sør. Hva med Setesdalsfjellene. Jeg har ikke gått der selv, men det ligger nær kysten og bør derfor være tidlig snøfritt og skal ha mange hytter,

 

Når det gjelder avstander... Når du går hytte til hytte og holder vekt på ryggsekken lavt (ca. 8 kg), kan du gå lange dagsetapper om du er mentalt innstilt på det. Da er 6 timer effektiv gangtid ingen problemer. Men jeg har også gått sammen med nybegynnere som synes at en tur på 4 timer er langt nok. Så du må kjenne deg selv litt. Det hjelper å ha en god kondis, da mister du i hvert fall ikke humøret fordi du er sliten.

Det beste er å ikke låse seg fast til en rute. Hvis du føler for en hviledag, er det lurt å beregne en dag til det. Hvis du MÅ videre hver dag for å rekke f. eks. toget fordi du har kjøpt minipris på fast dato, er det kjipt om du ikke rekker fram eller kan holde den pausen du hadde behov for. Jeg har gjort denne feilen noen ganger og endrer alltid opp med å endre planer og kjøpe ny billett til full pris. En tur pleier veldig ofte å gå litt annerledes enn du opprinnelig hadde tenkt, Vær eller gnagsår eller hva som helst kan endre på planene.

 

Som jeg skrev i en annen tråd, er det lurt å trene opp beina og knærne på forhånd med noen turer i skogen. Vurder også å ta med gåstaver. Veldig kjedelig å få vondt i knærne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etnefjellene er notert, og skal googles! :smile: takk for forslag til tur. Regner med at det da skal være en kort nok tur tilbake til bilen/utgangspunktet med buss eller taxi?

Haukeliekspressen kjører E134 østover og vestover flere ganger pr. dag. Da kan dere enkelt komme tilbake til bilen der den er parkert. Jeg haiket med en turistbuss med hollandske pensjonister en gang da jeg måtte tilbake til bilen etter tur i dette området :Dhttp://bjarnesturblogg.blogspot.no/2010/06/dypt-inne-i-akrafjordfjellene.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fulgte heldigvis overhode ikke noe vei når jeg gikk over vidda,så det kan jeg ikke utale meg om ;) 
Hadde personlig ikke valgt å gjøre dette når jeg skal ut på tur (med mindre jeg må) men helt sikkert flere som velger slike alternativer også ;)
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor applaus her i gården for at dere ikke satser på stor sekk. Når dere skal fra hytte til hytte, så trengs det heldigvis ikke allverden i sekken. Om skotøyet passer i tillegg er det meste i boks.

 

Hvordan vær og snøforhold kommer til å være vet ingen, så jeg ville lagt en plan A og hatt plan B klar hvis fenomenet "sommer" skulle slå til.

 

Rute: med ikke for mye i sekken og god form, så er tettheten av stier og hytter på Hardangervidda såpass høy, at det ikke skal være noe stort problem å lage egen runde.

Hvis dere som Lindap sier, har romslig med tid, så hjelper det mye, enten dere finner ut at stiene er for lange, været for dårlig eller at alt er himmelsk.

 

 

 

PS

Taubanen er for svekklinger uten høydeskrekk og busstasjonen i Rjukan er så turistvennlig plassert at den bør man finne på kartet før man kommer løpende ti minutter før bussen går. Eller tilbringe en times tid på puben etter en lang, varm dag i fjellet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ligger temperaturen på om dagen mon tro?

Truleg ein stad mellom 0 og 20°C. Det er heilt avhengig av været. Både stillong og shorts bør vera med, men det er ikkje sikkert du treng bruke begge deler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etnefjellene er notert, og skal googles! :smile: takk for forslag til tur. Regner med at det da skal være en kort nok tur tilbake til bilen/utgangspunktet med buss eller taxi?

Etnefjellene er notert, og skal googles! :smile: takk for forslag til tur. Regner med at det da skal være en kort nok tur tilbake til bilen/utgangspunktet med buss eller taxi?

Som Bjarnehs sier, går det busser langs hele ruten. Jeg har også haiket dette strekket mange ganger, men aldri vært så heldig at jeg har fått haik med Nederlandske turister :smile:

Et artig alternativ dere kan gjøre, er å kjøre til antatt endepunt for gåturen (Frette/Øyno?), sette igjen sykler og litt snacks der og kjøre bil til starten. Når dere kommer frem til syklene kan dere sykle gamleveien langs Åkerfjorden, som er en veldig fin tur med minimal eller ingen trafikk, tilbake til bilen. Dette vil jo også være i god Ironman stil ;-) Om dere ikke ender opp på det stedet der syklene er parkert, er det uansett ikke lange kjøreavstander det er snakk om for å hente syklene. Kjøreturen fra start til slutt er vell på ca 35 minutt.

Om du er mer giret på Hardangervidda, men vil unngå mye logistikk, kan dere gå fra Røldal(Valldalen til Haukeliseter. Fra Røldal går det en grusvei ca 1,5 mil innover fjellet. Noen kilometer fra veien ligger Middalsbu selvbetjent dnt hytte. Den pleier å være låst, så er lurt å ha med dnt-universalnøkkel. Videre fra Middalsbu går en nydelig tur innover Vivassdalen og videre inn til Litlos. Lang dagsmarsj, men gode stier! Fra Litlos kan en gå rett sørover til Hellevassbu, og dagen etter gå til stampen på Haukeliseter. Veldig flott tur, der du har en go runde på sørvestvidda :smile: Fra Haukeliseter ville jeg tatt bussen nedigjen til Valldalen, og enten taxi eller sykkel inn igjen til bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Bjarnehs sier, går det busser langs hele ruten. Jeg har også haiket dette strekket mange ganger, men aldri vært så heldig at jeg har fått haik med Nederlandske turister :smile:

Et artig alternativ dere kan gjøre, er å kjøre til antatt endepunt for gåturen (Frette/Øyno?), sette igjen sykler og litt snacks der og kjøre bil til starten. Når dere kommer frem til syklene kan dere sykle gamleveien langs Åkerfjorden, som er en veldig fin tur med minimal eller ingen trafikk, tilbake til bilen. Dette vil jo også være i god Ironman stil ;-) Om dere ikke ender opp på det stedet der syklene er parkert, er det uansett ikke lange kjøreavstander det er snakk om for å hente syklene. Kjøreturen fra start til slutt er vell på ca 35 minutt.

Om du er mer giret på Hardangervidda, men vil unngå mye logistikk, kan dere gå fra Røldal(Valldalen til Haukeliseter. Fra Røldal går det en grusvei ca 1,5 mil innover fjellet. Noen kilometer fra veien ligger Middalsbu selvbetjent dnt hytte. Den pleier å være låst, så er lurt å ha med dnt-universalnøkkel. Videre fra Middalsbu går en nydelig tur innover Vivassdalen og videre inn til Litlos. Lang dagsmarsj, men gode stier! Fra Litlos kan en gå rett sørover til Hellevassbu, og dagen etter gå til stampen på Haukeliseter. Veldig flott tur, der du har en go runde på sørvestvidda :smile: Fra Haukeliseter ville jeg tatt bussen nedigjen til Valldalen, og enten taxi eller sykkel inn igjen til bilen.

 

Takk for veldig gode tips! det artige alternativet ditt virker fristende! på tide å finne frem turkartet og planlegge en haug med alternativer... Det er jo tross alt halve moroa ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp på vidda via Valldalen og Vivassdalen er flott. Men, sjekk først snøforholdene med tanke på datoen dere planlegger (en telefon til Litlos gir svar). Dette er vanligvis snørike områder. Sist vinter spesielt (mener isen lå på Litlosvatnet til 18. juli i fjor noe som forteller om lang vinter/kald sommer). Broer over elvene på løypenettet til DNT legges vel ut ca. 1. juli på en normalsommer. Det er en nydelig tur oppover Vivassdalen og fram til Litlos (jeg liker å gå opp fra Holmavatnet og via Vassdalen fram til Litlos). Man trenger faktisk ikke gå via Middalsbu hvis man ikke skal ha en overnatting der da. Mine turer opp Vivassdalen de siste gangene har jeg startet der elva Grøno kommer ned mot Valldalsvatnet og fulgt denne oppover mot Vivassvatnet. Her er parkeringsplass og tydelig sti som starter her. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonus er fint. :mrgreen:  Er veldig fornøyd med å ha funnet dette forumet, her skal jeg jamen kose meg mye! så mye nyttig lesestoff og informasjon å hente til turer! både om ruteforslag, mattips osv osv... Det ser jo bare helt fantastisk ut å kunne fiske sin egen fisk fra et fjellvann og tilberede denne på bålet.. Guuurimalla, får vann i munnen bare ved tanken! Meeeen, det får vel bli til en senere tur... Mangler utstyr på den fronten, kun vant til å fiske i fjorden, sånn ca en gang i året... *kremt* :oops: og for ikke å snakke om at det gjerne er islagte vann på den tida vi skal på tur... hehe...

 

Det er sesongåpning på DNT-hyttene den siste helga i juni, så mulig broene legges ut i den forbindelse? er jo lov å håpe... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette forumet er helt toppen! 
Ikke minst kan man virkelig stole på kunnskapen her inne. 
Jeg har mer enn 1 gang stilt meg kritisk til det som blir sagt i butikken, kommer inn her,stilt samme spørsmål og fått LANGT bedre svar ( ikke minst gjort -til nå, rette valg med tanke på utstyr som jeg er kanonfornøyd med, og det er takketvære gjengen her inne! :)

Ang. broene,så anbefaler jeg deg en kjapp telefon til DNT, da kan du spørre for ruten du legger opp :) 

Da vi gikk turen over hele vidda i førsten på sept. så var alle broer tatt inn for vinteren ;) Jeg skal si deg vi fikk trimmet de små grå mer enn 1 gang, men det gikk. Da skal det jo sies at ikke en eventuell snøsmelting hadde påvirket vannstanden, noe den kan ha gjort på tidspunktet du velger å gå. Jeg er ganske sikker på at broene legges ut omkring den tiden du beskriver å ville starte turen.

Jeg har også glemt å si en veldig vesentlig ting til deg: VELKOMMEN  til forumet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs om DNT kan si det med sikkerhet allerede nå. Jeg har også en gang på Saltfjellet truffet noen fjelloppsynsmenn som gikk for å legge ut en trekkbåt. Det hadde forsøkt for første gang en uke tidligere, men måtte la være pga for mye vann. Kanskje bør du ringe like før du starter turen og då eventuelt lage en alternativ plan, eller et annet startsted. Det finnes en del herårsbruer som kan brukes. Og noen vadesteder, men de kan som nevnt inneholde mye vann tidlig om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TEEDAY foreslog Røldal - Middalsbu - Litlos - Hellevassbu - Haukeliseter. Om det gør logistikken lettere, bør det også være muligt at starte fra Haukeliseter og gå derfra til Middalsbu. Så bliver det en rundtur, så man kommer tilbage til sin parkerede bil uden at være afhængig af offentlig transport. Iflg. rutebeskrivelsen starter man fra Haukeliseter med at gå 5 km vestpå langs E 134, inden man går ind i terrænet. Første etape bliver lidt lang og måske lidt kedelig i starten, indtil man kommer ind i terrænet. Turen fra Røldal, som TEEDAY foreslog, skulle også gå et langt stykke langs en grusvej, så det er måske heller ikke den mest interessante start. Jeg har ikke selv erfaring med nogen af disse ruter, men på kortet og i beskrivelsen ser det fremkommeligt ud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TEEDAY foreslog Røldal - Middalsbu - Litlos - Hellevassbu - Haukeliseter. Om det gør logistikken lettere, bør det også være muligt at starte fra Haukeliseter og gå derfra til Middalsbu. Så bliver det en rundtur, så man kommer tilbage til sin parkerede bil uden at være afhængig af offentlig transport. Iflg. rutebeskrivelsen starter man fra Haukeliseter med at gå 5 km vestpå langs E 134, inden man går ind i terrænet. Første etape bliver lidt lang og måske lidt kedelig i starten, indtil man kommer ind i terrænet. Turen fra Røldal, som TEEDAY foreslog, skulle også gå et langt stykke langs en grusvej, så det er måske heller ikke den mest interessante start. Jeg har ikke selv erfaring med nogen af disse ruter, men på kortet og i beskrivelsen ser det fremkommeligt ud.

Kjekk tråd dette :)

 

Nytt alternativ her:

 

Rundtur: Parkere bilen innerst i Valldalen - opp Vivassdalen - overnatting Litlos - dagstur til Hårteigen - overnatting Litlos - til Hellevassbu og overnatting - opp Hellevassdalen og over til Middalsbu og evt. overnatting der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

hardangervidda på langs: http://ut.no/tur/hardangervidda-paa-langs  

En fantastisk tur som legger opp til dagsmasjer fra hytte til hytte. 

Jeg gikk selv Hardangervidda på Langs i september, da med 3 hunder og telt. Benyttet meg hverken av båt eller hyttene. 

Flott tur hvor du virkelig får ro i sjela, og ikke minst opplevd store deler av vidda :) Som dere ser om dere tykker inn på linken, så går det taubane ned igjen til rjukan, samt at det går båt. Dette gjør turen svært behagelig og med mulighet til stor variasjon. 

Vi begynte å gå fra Dyranut hvor vi også parkerte bilen.  Da vi ankom rjukan og tok tabanen ned, gikk vi til busstasjonen ( ca 20 min å gå) og tok bussen tilbake igjen til Dyranut hvor bilen ventet. 

Bussen var ikke alt for dyr, men det tar jo endel timer og komme hele veien rundt og tilbake. :) 

Om denne turen blir for lang, så går det muligens ann å gå deler av den, for så å gå tilbake samme vei? 

Det er utrolig mange muligheter på vidda. 

Om du gjør ett kjapt søk på ut.no kommer det masse alternativer til både helgeturer og lengere turer :)

Kan jeg spørre når i september du gikk? :) Hvor lang tid brukte du over, og hvordan var temperaturene/værforholdene og føret? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre når i september du gikk? :) Hvor lang tid brukte du over, og hvordan var temperaturene/værforholdene og føret? :)

Hei :) 

Vi gikk den første uken i september og fikk med oss "alt" av vær. 

Solen var fremme hver eneste dag så det var vi utrolig heldige med, utover det så var det alt fra reg,sludd,snø,hagl,vind,til sol og blå himmel.

Det lå litt snø enkelte plasser, men dette var helt minimalt. vi gikk til fots hele turen. 

sommerbroene er tatt inn,så dette gjore at vi måtte vade over ettpar elver, og balansere på steiner over ettpar. 

Tempraturen lå på mellom 0 og 5 MINUS på nattestid, og vi våknet stort sett til hvitt rim på teltet og bakken. 

Iløpetav dagen var det nok omlag 10-12 grader de fleste dagene, litt kaldere enkelte dager. 

Det mest fantastiske med å gå på denne tiden er definitivt høstfargene! 

Utrolig flott!

Vidda bydde på masse hygge,kos og en fantastisk naturopplevelse:)

bare husk klær for alt av vær og vind:) 

Vi brukte 7 dager over:) ( ankom dag 1. hjemreise dag 7.) 

Anbefaler turen på det sterkeste :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bil er bra når du skal TIL fjells, men ikke alltid så greit å ha når du skal hjem igjen, hvis du ikke har gått en rundtur og kommer tilbake til utgangspunktet.

Jeg anbefaler å ta en rundtur fra et sted på Rv 7, f eks Fagerheim, Halne eller Dyranut og tilbake dit hvor du startet. På Rv 7 går det også busser til/fra Geilo som kan frakte deg mellom stedene på vidda dersom det blir nødvendig for å holde tidsskjemaet.

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Siden jeg ser at flere har kommentert Middalbu i dette forumet slenger jeg inn et spm her istedenfor å starte ny tråd.

Vi vurderer runden Middalsbu-Litlos-Hellevassbu-Middalsbu. Ser at det er mange sommerbruer på den runden. Hvordan er disse bruene- vaklende hengebruer, store mellomrom mellom plankene?

Har en stor hund på 42 kg, så hvis han nekter å gå over så har jeg et stoooort problem.

Til Eikelund:

Hei Trine Kjente igjen bilde ditt som du også har på FB snålt å "treffes" igjen her . Hvor gikk så turen deres?

Hilsen Elisabeth Hauan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.