Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse

Fin turrapport og bilder!

 

"Lærdom av turen: Stol på deg selv og ikke følg etter pga evt "press".

Og mtp. de to nordmennene som måtte bli hentet ned: Vit dine begrensninger."

 

Helt enig med deg. Har bare en liten kommentar angående det å kjenne sine egne begrensninger. På generelt grunnlag er det allikevel verdt å merke seg at selv godt trente og veldig turvante kan få problemer som ikke nødvendigvis er selvforskyldte. Helt eksempelvis kan det jo skyldes begynnende sykdom.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Henrik

Takker for fin rapport fra et fjellområde jeg har vært mye i (familien har hatt hytte ved Atnsjøen siden 1979). Har krysset Venabygdsfjell mange ganger på vinterstid på dagsturer (fra Sollia til Venabu og retur) samt surret rundt i nasjonalparken med telt og ski mang en gang. 

Skal nok ikke se bort ifra at de to brødrene du nevner ikke bare hadde slurvet med matinntak men også med inntak av vann.

Hadde du telt med eller satset du på jervensekken? 

 

PS. Ikke bry deg om rare blikk på storsekk, lag og gjør din egen tur :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig rapport. :)

 

Men jeg undrer på hvorfor så mange får gnagsår, ikke bare deg. Kjøper dere ikke støvler, som passer føttene og går dem inn?

 

Har sjelden hatt problemer med gnagsår, enten jeg bruker div. fjellstøvler, eller skistøvler. Det må være mer enn 20 år siden jeg hadde slikt. Nå skal det sies, at jeg er mest i fjellet som rypejeger, eller trener jakthund der. Og går med lettere sekker. Men med våpen amunisjon og en del utstyr, samt tunge klær, blir det en del å bære på. Og jeg/vi går ofte mye opp og ned fjellskråningene, hele dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mitt forsvar var vel dette den andre litt lengre turen etter jeg fikk nye fjellskisko ;) Går bedre med gnagsårene mine nå om dagen.

He...he.. ingen er feilfri. :)

 

Men det ville jo vært tragisk, hvis hele turen hadde blitt ødelagt da, fordi man ikke tester ut og går inn sko/støvler hjemme. Det er nok av dem, som får betydelig værre gnagsår og til og med avbryter turen grunnet gnagsår. 

 

Så til andre, vær nøye med valg av sko/støvler som passer foten og "gå dem inn" hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.