Gå til innhold
  • Bli medlem

Spill på fjellet


Rune96568

Anbefalte innlegg

Fant ingen tråd om dette, underlig nok :-P

Ønsker tips om spill vi kan ta med på fjelltur/telting. Vekt/størrelse, holdbarhet, og ikke en haug smådeler er viktig. Målgruppen er voksne folk. Tenk gjerne at en er værfast og trenger litt underholdning.

Vantett kortstokk og en liten Quizzbok (pakket i vanntett plastlomme) er to gode eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanntett kortstokk?

Hvis du tenker på kort i en vanntett boks, så ville jeg heller kjøpt plastkort. Mye bedre enn papirkort, og finnes overalt.

For andre som ikke klarte å forstå hva jeg mente med "vanntette kort", la meg omformulere: "Spillkort som tåler vann"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns cranium er ett kongespill som man er nødt til å bruke mange sanser og evner i, ikke bare flaks i terninger eller kunnskap, og det at man skal gjøre det i ett telt gjør det enda mer utfordrende. Man kan ta ut kort og brett av esken, bruke hva som helst som flyttebrikker, drite i formingsmassen og ha med en tegneblokk. Men man må være 4 på det, siden man spiller i par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri følt behov for slike ting når jeg er på tur. Stillheten og naturopplevelsen er ofte nok, og skulle jeg stikke innom en T-hytte så er det ofte nok av både spill og gamle ukeblader der.

Det finnes noen mennesker som ikke tåler at det blir stille. Da må de enten synge eller lage støy på annet vis, og skulle det finnes en gitar i nærheten så er det bare å evakuere.

Jeg har aldri forstått hvorfor.

Kanskje noen vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri følt behov for slike ting når jeg er på tur. Stillheten og naturopplevelsen er ofte nok, og skulle jeg stikke innom en T-hytte så er det ofte nok av både spill og gamle ukeblader der.

Det finnes noen mennesker som ikke tåler at det blir stille. Da må de enten synge eller lage støy på annet vis, og skulle det finnes en gitar i nærheten så er det bare å evakuere.

Jeg har aldri forstått hvorfor.

Kanskje noen vet?

Dette er jo helt irrelevant i forhold til tråden. Jeg er interessert i spillforslag...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På høyfjellet er det nok lurt å ta med seg ett høyt spill. Ellers er ikke russisk rulett særlig tungt eller plasskrevende. Men ikke å anbefale. Klespoker er ikke noe gøy uten jenter.

Men litt mer til saken. Det finnes sånne små spill med magnetbrikker. Er jo mange smådeler men de sitter fast og blir ikke så lett borte.

Tapatalk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt irrelevant i forhold til tråden. Jeg er interessert i spillforslag...

Hva mes sjakk?

Et spennende og engasjerende spill for de som spiller og så forstyrrer det omgivelsene minimalt.

Relativt lite miljøfarlig utslipp også skulle jeg mene.

1046950-Royalty-Free-RF-Clip-Art-Illustration-Of-A-Cartoon-Black-And-White-Outline-Design-Of-Guys-Playing-Chess.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri følt behov for slike ting når jeg er på tur. Stillheten og naturopplevelsen er ofte nok, og skulle jeg stikke innom en T-hytte så er det ofte nok av både spill og gamle ukeblader der.

Det finnes noen mennesker som ikke tåler at det blir stille. Da må de enten synge eller lage støy på annet vis, og skulle det finnes en gitar i nærheten så er det bare å evakuere.

Jeg har aldri forstått hvorfor.

Kanskje noen vet?

Tråden handler da om spill, ikke om deg og alt du ikke liker, og da trenger du ikke delta i diskusjonen heller... da er det bare å være stille og ikke si noe...her heller;) Du får gruble videre på hvorfor det er sånn, kanskje du finner ut en dag.. god tur uansett:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer egentlig langt med en kortstokk. Er jo mange spille som kan spilles. Kanskje en liten bok med forskjellig kortspill. De fleste kan en 3-4 stk men det finnes jo langt flere.

Annt kortspill jeg har testet som var kult er Uno og Bang(western).

Har en lite boks på hytta med mange spill. Omtrent lommeformat med en del klassiske brettspill. Er noe sjekk, mølle, dam, backgammon eller noe. Lenge sidden jeg har sett det . Vet ikke om slikt selges lenger.

Standard MasterMind tar ike så mye plass men er best egnet for 2 pers.

Ellers finnes jo klassikeren lommetennis i ny versjon http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?template_file=product.html&artnr=400025

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden handler da om spill, ikke om deg og alt du ikke liker, og da trenger du ikke delta i diskusjonen heller... da er det bare å være stille og ikke si noe...her heller;) Du får gruble videre på hvorfor det er sånn, kanskje du finner ut en dag.. god tur uansett:)

Javel, og hva skal man så svare på en slik kommentar. Jeg kunne jo bruke samme tone å bare si "Surpomp!", men kanskje jeg heller skulle henvise til innlegget om etikette på forumet.

http://www.fjellforum.no/topic/21-fjellforumnet-en-introduksjon-og-netikette/

Mitt innlegg er kanskje helt uinteressant for deg og kanskje du også mener at det er uinteressant for andre, men det er det ikke så lett for deg å vite.

Hvis vi skulle be alle som har mindre interessante innlegg om å holde kjeft, så ble det kanskje ikke så trivelig her på forumet lenger. Jeg komer uansett til å skrive det jeg vil, når jeg vil og om du eller andre mener at jeg heller burde la være så er det ikke sikkert at jeg bryr meg om det.

Lykke til videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, og hva skal man så svare på en slik kommentar. Jeg kunne jo bruke samme tone å bare si "Surpomp!", men kanskje jeg heller skulle henvise til innlegget om etikette på forumet.

http://www.fjellforum.no/topic/21-fjellforumnet-en-introduksjon-og-netikette/

Mitt innlegg er kanskje helt uinteressant for deg og kanskje du også mener at det er uinteressant for andre, men det er det ikke så lett for deg å vite.

Hvis vi skulle be alle som har mindre interessante innlegg om å holde kjeft, så ble det kanskje ikke så trivelig her på forumet lenger. Jeg komer uansett til å skrive det jeg vil, når jeg vil og om du eller andre mener at jeg heller burde la være så er det ikke sikkert at jeg bryr meg om det.

Lykke til videre.

 

Dette er jo helt irrelevant i forhold til tråden. Jeg er interessert i spillforslag...         

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å utforde hverandre i kunnsap? Før du drar til et område får alle i oppgave å lage endel spørsmål fra området, og komme med de underveis når en er i nærheten av der spørsmålet er relevant. da vil en jo få enda mere fokus på hva som er rundt en og en kan mere om området før en drar dit.

 

tenker da på høyder på fjell, alder på bygninger, dybde på vann, ... slike ting en kan gjette på om en ikke har peiling..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt irrelevant i forhold til tråden. Jeg er interessert i spillforslag...         

Hvis mitt forslag om sjakk ikke var godt nok så kan jeg kanskje tenke meg å supplere med Backgammon, eller pinnespill. Sistnevnte kan kanskje lages på stedet. :neutral:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.