Gå til innhold
  • Bli medlem

Rift/hull i softshell bukse


Path

Anbefalte innlegg

Annonse

Alt kan repareres :)

Men hvordan avhenger av hva slags stoff det er. Softshell er jo en enorm sekkebetegnelse som dekker alt fra litt myk goretex til bomull avhengig av hvem du spør.

Det avhenger også av hvor pent du er opptatt av at det blir.

Er det softshell av typen bomull/schoeller/polartec, altså uten membran kan du låne symaskinen til mor/kone/datter og gjøre det selv eller levere inn til en hvilken som helst skredder.

Er det softshell av typen goretex/membran/et-eller-annet-i-den-leia ville jeg gått til en som er ekspert på den typen stoff.

Systuen på Bekkestua har jeg og mange andre gode erfaringer med, veldig søte, hyggelige og servicemindede damer som også er veldig flinke :) Flere av de største importørene av goretexgreier bruker dem til reparasjoner når klær blir sendt til dem.

Det finnes/ fantes en fyr på Aukra som driver/ drev med sånt, importøren av arcteryx brukte i alle fall ham før, men jeg vet ikke hvordan det er nå.

Kanskje finnes det flere også, med det er ikke veldig mange som virkelig kan sy i slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. På arcteryx.com står denne beskrivelsen av materialet:

Burly™ double weave—50% nylon, 43% polyester, 7% spandex, 275 g/m². A hard-wearing, durable, stretch woven fabric with a smooth outer face and a soft inner face that is comfortable next to the skin. A DWR (durable water repellent) coating helps shed moisture.

Står ingenting om gore-membran, så tror jeg velger å prøve symaskina. Riften sitter relativt høyt på rumpa og er dekket av jakka ved regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.