Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe utstyr i Canada


Kardang

Anbefalte innlegg

Jeg skal en liten tur til Calgary i Canada og lurer på om det er noe som er lurt å kjøpe inn mens jeg er der. Er det noe som er mye billigere der enn i Norge? Klær? Primus? Sovepose? Merker?

Er det butikker som bør besøkes så kom gjerne med tips.

Takker på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg skal en liten tur til Calgary i Canada og lurer på om det er noe som er lurt å kjøpe inn mens jeg er der. Er det noe som er mye billigere der enn i Norge? Klær? Primus? Sovepose? Merker?

Er det butikker som bør besøkes så kom gjerne med tips.

Takker på forhånd. :)

Har bodd i Canada, men øst i landet i fire år. Stort sett alt av friluftsutstyret mitt er kjøpt der over, og det aller meste er betraktelig billigere (arc ter`yx som nevnt over er et av mine favorittmerker og betraktelig billigere der over). Canada Goose ville jeg aldri handlet, med tanke på at de driver med dyremishandling. Fjellstøvler og klatreutstyr er ting man kan spare mye penger på. Ville også tatt en titt på fotoutstyr om det er av interesse.

Av butikker er trailhead og mountain equipment co-op de to store. Trailhead er litt mer luksus, litt dyrere men bra kvalitet. MEC er rimeligere, fører sitt eget merke, men greit på basisprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner nærmeste Mountain Equipment Co-op.

Det er så billig at du kommer til å le deg ihjel.

Det er litt som samvirkelaget her hjemme , men for friluftsutstyr.

Veldig enig! Hakeslepp når man kommer inn der..

Det er forøvrig veldig mye bra og rimelig padleutstyr. Kokatat f.eks. er kongemerke, og en tørrdrakt koster en tredjedel av her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

Nina, canada goose er vel kjent for å ikke drive med dyreplageri? Kan du underbygge den påstanden?

Tror ikke vi trenger en pelsdiskusjon til, men det handler om jaktmetodene på coyote som er lovlige i Canada.

Canada Goose sier at de kun bruker pels fra coyote som er lovelig jaktet av lisensierte jegere, og det er helt korrekt.

Men den lovlige jaktmetoden i Canada er langt i fra lovlig i Norge, for ikke og snakke om etisk riktig, de bruker fotsaks, snarer og gift for og fange coyotene, helt lovlig og helt motbydelig. (Det er sikkert noen som skyter de og, men det sier seg selv at feller er mere økonomiske (i form av tidsbruk) og letter "jakta" for jegerne over there...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte mye billigere for sportutstyr i US/CA enn her. En del ned mot halv pris. Kamerautstyr sparer du ca 25%.

Men du taper 5 års reklamasjonsrett så spørs omdet blir verdt det i det lange løp.

Linser osv. koster også gjerne over 6000,- per stykk, så da blir man kriminell om man ønsker å spare de 25% i MVA ved å smugle kjøpene inn i landet igjen.

http://www.dn.no/privatokonomi/article2206987.ece

Oslomann måtte ut med 50.000 kroner etter å ha handlet for mye i utlandet. Måtte forklare kontoutskrifter tre år tilbake i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den lovlige jaktmetoden i Canada er langt i fra lovlig i Norge, for ikke og snakke om etisk riktig, de bruker fotsaks, snarer og gift for og fange coyotene, helt lovlig og helt motbydelig. (Det er sikkert noen som skyter de og, men det sier seg selv at feller er mere økonomiske (i form av tidsbruk) og letter "jakta" for jegerne over there...

Ok, det var jeg ikke klar over. Godt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

Nina, canada goose er vel kjent for å ikke drive med dyreplageri? Kan du underbygge den påstanden?

Tror ikke vi trenger en pelsdiskusjon til, men det handler om jaktmetodene på coyote som er lovlige i Canada.

Canada Goose sier at de kun bruker pels fra coyote som er lovelig jaktet av lisensierte jegere, og det er helt korrekt.

Men den lovlige jaktmetoden i Canada er langt i fra lovlig i Norge, for ikke og snakke om etisk riktig, de bruker fotsaks, snarer og gift for og fange coyotene, helt lovlig og helt motbydelig. (Det er sikkert noen som skyter de og, men det sier seg selv at feller er mere økonomiske (i form av tidsbruk) og letter "jakta" for jegerne over there...

Stemmer det Chris sier. I tillegg plukker de fjærene til jakkene sine av levende gjess, syr igjen sår, lar fjærene gro ut igjen, for så å plukke de på nytt. Var førsteside oppslag på en av de norske nettavisene for ett par uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.