Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjelltur i påsken


*Nina*

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har hørt at DNT anbefaler Huldreheimen til de som er mindre skivante.

Ellers har jeg erfart at Femund er lite kupert, men der er det derimot ingen stakede løyper og der krever at du må kunne kart og kompass, pluss at snøen kan være veldig dybt (ikke pakket sammen av andre skigåere).

Du kan selvfølgelig også gå østre delen av Hardangervidda. Traktene rundt Tuva - Krækkja - Hein - Rauhelleren - Mårbu er overkommelige. Kanskje lenger sydover fra Mårbu også, men det kjenner jeg ikke godt nok. Fra kanoen så det greit nok ut. Nedkjøringen fra Tuva mot Ustaoset er bratt, men den kan du ta til fots.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg tenkte å foreslå Norefjell og Eggedalsfjella. Kun to timer kjøring fra Oslo, godt løypenett med løyper merket etter ferdighetsnivå, ca 200 km. løyper.

Har noen turisthytter som etter sigende skal være helt ok (jeg benytter meg stort sett aldri av hytter så jeg har ingen anbefalinger her).

Vær obs. på at det bør bestilles i god tid da hyttene er godt besøk i påsketiden.

Se evt. linker:

http://www.norefjell...wboard/langrenn

og

http://liomseter.tur...?lo_id=NO_noref

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg tenkte å foreslå Norefjell og Eggedalsfjella. Kun to timer kjøring fra Oslo, godt løypenett med løyper merket etter ferdighetsnivå, ca 200 km. løyper.

Har noen turisthytter som etter sigende skal være helt ok (jeg benytter meg stort sett aldri av hytter så jeg har ingen anbefalinger her).

DNT hyttene Toveseter og Høgevarde er helt OK, har vært der et par ganger. Toveseter er ubetjent, dvs. null mat, Høgevarde er selvbetjent. Fin tur over Gråfjell hvis det er vær for det, alternativt nedenfor fjellet. Tar turen selv i helga :-P Hvis noen trenger løypekart så send meg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNT hyttene Toveseter og Høgevarde er helt OK, har vært der et par ganger. Toveseter er ubetjent, dvs. null mat, Høgevarde er selvbetjent. Fin tur over Gråfjell hvis det er vær for det, alternativt nedenfor fjellet. Tar turen selv i helga :-P Hvis noen trenger løypekart så send meg en PM.

Erfaringen fra helgas tur er at de har laget en masse nye løyper, flyttet noen løyper og de har ikke tatt seg bryet med å lage oppdaterte løypekart. Det kommer sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.