Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til bukse


mrtn

Anbefalte innlegg

Noen som har tips på ei slitesterk bukse til bruk i felt/fjellet.

Må være ei ikke for tynn, pustende og slitesterk (knær, rumpe) bukse med god passform.

Hagløfs, Norrøna, ArcTeryx? Det er jo ett hav av alternativer, så tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk merkene de sjølv har føreslått i innlegget og nokre til, mrtn, når de ser etter ei heilårsbukse. Skulle det vera interessant med ei supplerande godvêrsbukse om sommaren, kan de sjå litt på temaet "Terylensbukse som fjellbukse", under utstyr eller turtøy.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Noen som har tips på ei slitesterk bukse til bruk i felt/fjellet.

Må være ei ikke for tynn, pustende og slitesterk (knær, rumpe) bukse med god passform.

Hagløfs, Norrøna, ArcTeryx? Det er jo ett hav av alternativer, så tips mottas med takk.

Denne:

http://www.fjallraven.se/spring2004/sv/85600.htm

Rålengd: mao du kan få eksakt bukselengde

(krever dog et kvinnfolk som kan legge opp bukser)

Da trenger du ikke lete mer.

Helt vindtett, tåler ei regnbyge og så er e bare å flekke av beina så har du shorts!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norrøna Trollveggen mener jeg er fin. Archwall evt bedre, men er veldig fornøyd med først-nevnte! Er ikke skredder, men når jeg sammenligner med andre bukser så har Norrøna mer stoff, eller tykkere stoff akkurat ved slitasje steder som baken, knær og ankler. Trollveggen har hvertfall det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill folkens. Ser ellers her inne at det diskuteres i Norrøna og Bergans. Selv har jeg alltid brukt pengene på tøy til vinterfelt og heller mindre på vår, sommer, høst klærne. Beste buksa jeg har hatt var ei bomullsbukse jeg selv gjorde om ved å impregnere og forsterke den. Men nå er den utslitt.

Hva med Hagløfs? Noen som har efaring med det? Har litt tro på det.

mrtn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Et økonomisk forslag :

Vår og sommer er for min del en tid med mye kravling i ur og kratt, og mye større "slitasje" på bukser enn på vinter og tildels høsten. Samtidig har man som oftes ikke så stort behov for samme grad av vind-/vanntetthet som om vinteren. Jeg velger med derfor billigere løsninger på vår og sommer, og sparer pengene til mer avansert vinterutstyr.

Stikk innom Wistex og se på fjellbukse i merket Gaupa. Veldig slitesterk, gode løsninger for lommer etc, og den tørker utrolig fort når den blir våt. Jeg liker buksa romslig og kjøper den derfor litt for stor og benytter heller belte eller bukseseler. Passformen på buksa er veldig god, og prisen er meget behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.