Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøgrense rogaland


ruggen

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som vet hvor snøgrensa går i rogaland? feks i områdene Bjerkreim og nordover, gjesdal eller andre omkringliggende områder.

Jeg er ikke kjent i området, men har lyst til å ha noen overnattingsturer i tiden som kommer. Jeg vil primært holde meg i områder hvor jeg lar skiene være igjen hjemme.

På forhånd takk.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som vet hvor snøgrensa går i rogaland? feks i områdene Bjerkreim og nordover, gjesdal eller andre omkringliggende områder.

Jeg er ikke kjent i området, men har lyst til å ha noen overnattingsturer i tiden som kommer. Jeg vil primært holde meg i områder hvor jeg lar skiene være igjen hjemme.

Det er mer snakk om isgrensen. Snøen ligger i Hunnedalen, men det er ikke skiføre i Brekko.

REs var på Bynuten forrige helg. Bynuten er Sandnes høyeste topp.

Og sjekker du fottur.net, så viser foto fra denne helgen at det ikke er mye snø før høyt oppe og langt inne.

Selv var jeg på Lifjell i Sandnes på lørdag.

Går du rundt de værste isfloene, så er det mulig med turer i de lavere heiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg gikk fra Skredå - Tomannsbu - Støle - Skredå i helga. Det er fint å gå på ski. Det var litt hardt fredag (fint lell), men så kom det 5-10 cm på lørdag og 15 - 20 på søndag. Så nå er det grådig fint. Vannene det vi gikk er trygge.

hvis du er interessert er det bilder i linken under...

http://rangling.no/index.php?option=com_content&view=article&id=215:maneskinnstur-i-frafjordsheiene&catid=35:skiturer&Itemid=383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg gikk fra Skredå - Tomannsbu - Støle - Skredå i helga. Det er fint å gå på ski. Det var litt hardt fredag (fint lell), men så kom det 5-10 cm på lørdag og 15 - 20 på søndag. Så nå er det grådig fint. Vannene det vi gikk er trygge.

Det så ut som en skikkelig fin tur. Det er ikke så mange som tar slike turer i vårt området, derfor er det kjekt med en rapport.

Håper det gir inspirasjon til at mange andre også tar turer i vinterfjellet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på isfiske på Oslandsvatnet søndag morgen. (241 moh.)

Det blåste sikkert neten kuling og det lå fenner av fokksnø over veien. På isen blåste det slik at store ting som sekk og løse klær ble feis av sted, mens små ting som fiskeutstyr og isbor forsvant i snøen i løpet av minutter.

Det var en god del snø, men søndag ettermiddag regnet det i stavanger og nå er det nok ikke så mye snø igjen her oppe heller.

Hvis du holder deg under 300 moh her ute ved kysten så er du nok trygg for snøen, men beveger du deg høyere eller lenger østover bort fra kysten så kan du nok risikere skiføre så lavt som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.