Gå til innhold
  • Bli medlem

Lundhags syncro


ktmsport

Anbefalte innlegg

hei

Har spekulert en del i å skaffe meg et par lundhags syncro high til sommeren. Er det noen som har den som kan dele sine erfaringer ?

Har et par Lasportiva Elk som jeg har hatt i ca 5 år nå (men er ikke brukt så mye paga lite på fjellturer de siste årene). Men de er nå lekk, selv om skoen er hel og fin. Lei av å gå i våte goretex sko, som ikke tørker på tur. Men en ting skal den ha ros for, og det er at det er en utrolig behagelig sko. Ialfall etter min fot og mening. Har vært nøye med å smøre de både med skokrem og goretex spray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt lundhags syncro high i et år nå, jeg må si at dette er min nye favorittstøvel, de er merkbart lettere og en fryd å gå med, de tørker ekstremt mye fortere en andre fjellstøvler jeg har brukt, sålene er bra. det eneste minus for min del må være at på høstvinteren og vinteren er de litt kalde (gode lester kreves) men i kulde og ved postering og stillesitting så bruker jeg hovedsakelig forede fjellstøvler eller skaller. men alt i alt er de etter min mening helt konge, tror ikke jeg blir å kjøpe annet en lundhags for barmarksbruk.

hvis de passer foten din så er det ikke noe å lure på..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt lundhags syncro high i et år nå, jeg må si at dette er min nye favorittstøvel, de er merkbart lettere og en fryd å gå med, de tørker ekstremt mye fortere en andre fjellstøvler jeg har brukt, sålene er bra. det eneste minus for min del må være at på høstvinteren og vinteren er de litt kalde (gode lester kreves) men i kulde og ved postering og stillesitting så bruker jeg hovedsakelig forede fjellstøvler eller skaller. men alt i alt er de etter min mening helt konge, tror ikke jeg blir å kjøpe annet en lundhags for barmarksbruk.

hvis de passer foten din så er det ikke noe å lure på..

Blir fortrinnsvis på sommeren/tidlig høst jeg skal bruke de. Skal en tur til Oslo i vinter og tenkte å dra innom XXL for å prøve de. Om de kjennes bra ut på min fot blir jeg nok å gå for de!

Er det noen forskjell på den nye modellen og den "gamle". Det jeg kan se er at den nye er i oxblood/svart og den gamle var i svart/oransj. Ser også ut som det er noen forandringer på helpartiet mellom de 2. Virker ikke lett å få tak i den gamle modellen i kurante størrelser. Den er jo en del billigere enn den nye Oxblood modellen. Men hvor stor praktisk forskjell det er, er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt ut et par Lundhags, men jeg husker ikke hva de het. Minner mest om Ranger. Så kjøpte jeg et par Alfa Hjerkin Pro. Snakk om overgang.

Alfaskoene er ikke så mye brukt, men hver gang jeg er innom på XXL og går forbi hylla med Lundhags så kjenner jeg at jeg lengter tilbake til tiden med skikkelige sko.

Jeg har også snart slitt ut et par med lave Salomon sko, men Lundhags er noe av det beste jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mine i to år og er storfornøyd, brukt dem til alt fra klatring og snø til fjell og vann. Lette og behagelige å gå med, og synes også det er en fordel at det ikke er membran i dem. Bortsett fra en gang hvor det var gått for lang tid siden impregnering har jeg aldri blitt nevneverdig klam i dem. Er selvfølgelig ikke supervarme, men med litt god plass og en ekstra ullsokk overlever føttene mine vintertemperaturer helt fint.

Har egentlig bare godt å si om denne støvelen. Passer den foten din er det bare å go for it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale Lundhags Syncro ( den forrige modellen ) , men følg Lundhags råd om to par sokker tynn/tjukk for å unngå gnagsår. Liker at det ikke

er goretex i støvlene noe som gjør den lettere å tørke. Syncroen er en støvel med god plass for tærne, og tross størrelse/vekt er de lett å gå med. Ellers erdet muligheter å få byttet ut deler på dem etterhvert som de slites slik at du har et par ganske lenge om du vil. Så kommer du over et par til en fornuftig pris så vil jeg anbefale deg å prøve dem, kjøpe og kom deg ut i gjørma eller myra .. De e dønn tette !

Lykke til uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales!

Har brukt Syncro siden 2,5 år. Er på "andre siden skalaen" ifht La Sportiva. Jeg likte La Sportivaene og ville egentlig kjøpe nye italienske skor når de gamle ble pensionert. Men Lundhags er i en klasse for seg. De tåler mye mer juling. Uten membraner men jeg har fortsatt tilgode å bli bløt. Tørker fortere. men er ikke varme om vinteren. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.