Gå til innhold
  • Bli medlem

Vindsus på filmen


Mons Larsen

Anbefalte innlegg

Til dere som filmer når dere er ute på tur:

Hvordan skal jeg unngå vindsusen når jeg filmer? På høyfellet er det nesten alltid såpass med trekk at videokameraet fanger det opp, og man hører ikke annet et kraftig vindsus når man ser på filmene etterpå..

Hjelper det med ekstern mikrofon, og i tilfelle hvilken type?

Eller har jeg rett og slett et altfor billig (dårlig) kamera (Canon Legria FS306, ca kr. 2000,- )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kameraet ditt er helt fint, men det mangler dessverre inngang for ekstern mikrofon. Det er som Lindholmer sier, at man må over på en ekstern mikrofon med vindskjerming, men det går ikke uten mikrofoninngang.

En løsning i så tilfelle er å gjøre opptak av lyd på et annet medium (iPhone e.l kan duge), for deretter å synkronisere videofilen fra videokameraet med den eksterne lydfilen under redigering. Jeg betviler likevel at det er en sånn løsning du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraet ditt er helt fint, men det mangler dessverre inngang for ekstern mikrofon. Det er som Lindholmer sier, at man må over på en ekstern mikrofon med vindskjerming, men det går ikke uten mikrofoninngang.

En løsning i så tilfelle er å gjøre opptak av lyd på et annet medium (iPhone e.l kan duge), for deretter å synkronisere videofilen fra videokameraet med den eksterne lydfilen under redigering. Jeg betviler likevel at det er en sånn løsning du er ute etter.

Ja, jeg tror nok det er best å satse på et kamera der jeg kan koble til en ekstern mikrofon. Takk for svaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.