Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold i Romsdalsalpane?


bertil

Anbefalte innlegg

Annonse

Har vært litt rundt omkring på Sydmøre og i Sogn og fjordene i helgen og kan melde følgende som en indikasjon :

Glitteregga ved Nordfjordeid : Fint skiføre fra 700 meter og opp til 1300 m

Blæja i Vanylven : Fint skiføre fra 600 meter og oppover til 1140 m. Gikk til fots, men angret sterkt på det.

Blåskjæringen i Haram/Vestnes : Noen snøfonner over 800 meter, best til fots

Frostatinden i Skodje/Vestnes : Store snøfonner langs eggen, men kurant til fots.

Generelt : Best forhold om tidlig på dagen. Litt løsere snø utover dagen, men ikke det jeg kaller råtten snø. Ikke ubetydelige mengder nysnø med ankomstdato 10. juni på toppene. Ta med ski for turer over 1000 meter

God vinter !

-snilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har litt lyst på Gjuratind til helga, men er usikker på korleis snøforholda er. Er det nokon som veit noko om dette? Er det roten snø til topps eller er det greitt å gå?

Kjørte over Trollstigen forrige helg. Det var heldekket med metertykk snø til et stykke nedenfor Slettvikane. Over høyeste partiet kjørte vi i en dyp kanal mellom brøytekantene.

Juratind er jo stupbratt i øverste partiet, så der er det nok snøfritt, men jeg tipper snøen ligger dyp i Hoemskaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.