Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Fjellheimen Xtrem Camp 2 eller 3


fjellfoto

Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe meg et fjelltelt feks Helsport Fjellheimen Xtrem Camp. Ser det er 0,3 kg forskjell på 2 og 3, og prisforskjellen er minimal. Jeg tenkte i utgangspunktet 2 mannstelt, da jeg er gjerne er alene og da får god plass. Blir 3-versjonen overkill? Kan dog være kjekt å ha dersom man er 2 og evt 3 stk. Noen som har erfaringer med teltet, og evt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har xtrem camp 2 og brukt det rundt 250+ netter sommer og vinter. Jeg har vel aldri ligget to personer i teltet, men det er litt i grenseland for to hvis en liker litt armslag, og da spesielt om vinteren. Da ville jeg garantert gått for 3.

Men med en 36kg gordonsetter som virkelig krever sin plass som ett menneske kan jeg vel si jeg har erfaring nok til at 3manns telt er herlig å ha hvis du vil telte med andre noen ganger. 300 gram klarer man å spare inn på annet utstyr hvis det er så ille.

Det er et telt du trygt kan kjøpe og vil ikke bli skuffet.

Lå i full storm på hardangervidda natt til 31. Desember nå og kl 02.00 tok vinden seg virkelig opp og var faktisk så ille at jeg pakket alt jeg ville trenge og var klar for å skjære meg ut av teltet da jeg egentlig var sikker på at det skulle revne og kollapse helt. Ble null og niks søvn den natten ja og var klar for en natt nedgravd i jervenduk og sovepose. Men det holdt. Utrolig nok. Forteltet var helt fullt av snø og teltet satt godt fast i snøen da jeg sto opp kl 10 og det var vindstille. Flaks at vinden kom rett imot forteltet slik jeg håpet det ville gjøre hvis det ville kommet vind utover natten. Ellers hadde det gått galt..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgets kval Chris B... Kanskje 3-ern, og 300 gram ekstra er jo ikke mye, og når man er 2 så er det jo greit med litt plass, men 2ern hadde nok holdt hvis dette kun skulle være et solotelt.

Kim S: Var det Xtrem-teltet som stengene knakk på på Norge på langsturen? Høres ellers lovende ut de erfaringene du har, tåler nok det meste det teltet ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim S: Var det Xtrem-teltet som stengene knakk på på Norge på langsturen? Høres ellers lovende ut de erfaringene du har, tåler nok det meste det teltet ja!

Ja det var de som knakk. Både mine og kameraten sine. De var nok kjøpte fra samme parti muligens. Vi fikk begge sendt nye med en gang og de har holdt bra.

Ja, men 2-mannsutgaven har de vel bare kun i grønn eller? Jeg så for meg den røde utgaven.

Meg bekjent så kommer camp 2 også i rød. Noe det mulig bevises her: http://www.skittfiske.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=68152&WebSiteMapNodeID=1000001&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Helsport+Fjellheimen+X-trem+2+Camp+r%F8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 3-ern til 4754 kr inkl frakt fra skittfiske. Med fradrag i moms på nesten en tusenlapp, så blir det ikke så ille. Skittfiske har forresten 1 stk igjen av den røde 3-ern (rød 3-er koster 4599 mens 2-ern koster 4895)

http://www.skittfisk...0000068155.aspx

300 gram ekstra i frohold til 2-ern er ikke så ille, og så har jeg god plass når vi er to evt 3 stk på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.