Gå til innhold
  • Bli medlem

Kanotur i femundsmarka sommeren 2013


Anbefalte innlegg

Hei,

Som en av tre brødre spør jeg dere i forumet hvordan vi kan best kan utforme vår 70 årsgave til vår far. Vi ser for oss en ukes kanotur i femundsmarka med fiskemuligheter. Vi er åpne for å bære kano noe men ikke altfor mye. Vi ser for oss netter under åpen himmel men om det er mulig å legge opp en rute slik at tilfuktsmuligheter til omkringliggende hytter går ann på kort varsel er det og kjempebra. Vi må nok leie oss en kano mens vi er der oppe så tips omkring dette også vil være nyttig.

Jeg beklager en noe generell henvendelse men min kunnskap om marka er foreløpig litt begrenset. Derfor er også spørsmålet tilsvarende. Alle goe tips tas i mot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd søkefunksjonen her på forumet. Masse info om Femundsmarka her.

Lite bæring tyder på at dere bør starte på svensk side, ved Kjæringsjøen. Åpen himmel i marka fungerer best enten veldig tidlig på sommeren, eller sent. Dette pga myggen. Åpne hytter er det flere av i øvre deler av Røavassdraget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og to kompiser, leide kano på Top Sport i Funesdalen og hos samen som bor ved Kjærringsjøn. Padlet oss nedover til Rogen og inn til Revbua. En fin tur som går fint på en lang dag. Få buer på svenskesiden, men når du kommer inn til Femundsmarka, så har du jo mange å velge i. Revbua og Møllerbua er de nærmeste til Rogen. Velger dere å padle dere oppover Reva, så har dere Styggsjøkoia, med tilhørende leirplass. Nedover Røavassdraget er jeg ikke så kjent, men du har Roastbua og Røvollen ihverfall. (Merk dere at de fleste buene kun har 3-4 brisker)

Som de andre sier her, så er det MYE mygg i Femundsmarka om sommeren, så åpen himmel kan til tider bli litt plagsomt vil jeg tro.

Skal lage en turrapport om denne turen ila helgen, så da kan jeg skrive litt om disse koiene der.

En ting er sikkert. En slik tur blir han glad for om han liker friluftsliv. Var helt kanonflott å gli over Rogen en stille kveld.

post-11925-0-90837400-1358005046_thumb.j

Rogen, med Norge i det fjerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.