Kjell Iver

alt annet utstyr
Aretti sykkelvogn

1 innlegg i emnet

ID: 1   Skrevet (endret)

Denne sykkelvognen selges også helt ned i 500,- på enkelte nettbutikker.

Vi kjøpte vognen til våre to små - og har brukt den veldig mye mer enn vi trodde da vi handlet den.

Den veier lite - er lett å slå i sammen og lett å "få bort". Har også hatt den med på ferier i bagasjerom og på fjellturer på vei - for å ha storsekkene i.

Sittekomforten er veldig dårlig så den er kun egnet til småturer - til barnehage eller lignende.Om ungene sovner i setet sitter de med veldig krum rygg, og med hodet ned på knærne - ikke bra -så det prøver vi å unngå.Det er ikke mulig å bruke den som barnevogn.

Selene kan tilpasses til enten ett barn eller til 2. Til prisen er dette et godt kjøp. Om man skal på lengre turer vil jeg anbefale en vogn med bedre komfort - det har også med sikkerhet for barnet å gjøre.

post-10401-0-72390000-1357033580_thumb.j

Endret av Kjell Iver
Dette var en test:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Radiosugge
      Er det noen som har brukt primus/Soto sin overgang for å fylle vintergass eller vanlig rød gass på enten Primus eller Soto sin Stormlighter? Vanlig butan funker dårlig når det er kaldt, men Primus sin gass skal virke mye lengere ned.

• Av Miamaria
      Jeg må lage meg en løsning for barduner. Er vant med Exped sitt system, så disse feite bardunene som attpåtil er laget i en løkke fra teltet som slenger rundt som snubletråder på dette Hillebergteltet når jeg ikke trenger å plugge dem i bakken, er bare ikke akseptabelt. For ikke å snakke om når teltet har vært nedpakket, og bardunen har hengt seg fast i X antall av disse stang-hektene. Det er bare for dumt.
      Jeg må altså ha en løsning, og den må være enkel. Har vurdert noe så enkelt som strikk, men jeg er jo sørgelig klar over at når teltet har vært satt opp og så skal tas ned, så kommer minst ett men gjerne alle til å være forsvunnet. Regner med de morkner ganske fort også. Så jeg vil helst ha noe bedre.
      Regner med at det er flere som er lei av bardunfloker, for det er vel enda verre med tynnere barduner som har slike metallgreier på. Hvilke løsninger har folket rundt om ordnet seg?
    • Av Tor-Erik-L-77
      Jeg er en ivrig fotograf og har alltid med litt skikkelig kamera utstyr. Min favoritt combo er et Sony A7 med et Zeiss 24-240mm objektiv. Utenom vinteren har jeg festet kamera i en hurtig klips løsning som festes på ene reimen til sekken. Det er veldig viktig for meg at kamera er lett tilgjengelig når jeg går, blir det liggende i sekken så blir det også mindre bilder. Vinterstid merket jeg raskt at jeg trang noe mere solid opplegg for kamera, kriteriet var at det fortsatt skulle være lett tilgjengelig mens jeg gikk men beskytte kamera mot snø og kulde etc. Valget falt på Thinktank sin Digital Holster V2 serie. Disse kommer i størrelser fra 5 og oppover alt etter hvor mye kamera du har. Jeg valgte 20 versjonen og i denne får jeg nedi mitt A7 med 24-240 objektiv med solblender montert. I tillegg er det mulig og ekspandere bunnen ned ytterligere om du har enda lenger objektiv, eller du kan legge et mindre fastobjektiv der - genialt og fleksibelt! Samtidig kjøpte jeg da også Thinktank sitt Digital Harness 2.0 som gjør at du kan feste Holster på brystet.
      Jeg testet og monterte hele løsningen hjemme og fikk justert alt riktig, kamera holster satt virkelig fint intil kroppen uten å dingle - 3 festepunkter på hver side av kamera bagen gjør at dette henger svært stabilt og godt. Løsningen kommer heller ikke i veien om du bærer sekk i tillegg.
      Jeg prøvde nylig hele oppsettet på en 5 timers trugetur med sekk på ryggen. Konklusjonen er at det var svært behagelig og bære kamera på denne måten, jeg kjente nesten ikke til bagen i det hele tatt og kamera var godt beskyttet somtidig som det var svært enkelt å dra opp kamera for å ta bilder.
      Kan derfor varmt anbefalle denne løsningen, god kvalitet på både kamera bag og sele!
      Skjult lenke - logg inn for å se den
      Skjult lenke - logg inn for å se den
      Her er et bilde av hele løsningen: (Jeg bærte bagen endel høyere opp en hva som vises på bildet her)

• Av Tom42
      De fleste av oss bruker vel overettmerker, ikke minst når vi har roter oss vekk og kart og terreng ikke lenger er på samme plass.   Om vi da tror at det jellet i nord må være X, og i øst må det vannet være y, så kan vi trekke linjer og der hvor disse krysser hverandre, der er forhåpentligvis vi. Tror jeg.
      I det praktiske turlivet bruker jeg mange overettmerker, og for å markere disse punktene bruker jeg hvit korrekturlakk og/eller tusj.
      For meg var det ikke selvforklarende om hvordan jeg skulle kneppe Jervenduken når jeg skulle bruke den som poncho.  Jog jeg gratulerte meg selv da jeg endelig fikk det til, hjemme på gutterommet, og ikke i stiv kuling på Hardangervidda.  Derfor skrev jeg med tusj en stor H, for hode. 
      På samme måte merker jeg + polene på SPOT, GPS, for ikke å snakke og hodelyktas trange batterirom med hvit korfrekturlakk.
      Og nå har jeg akkurat merket en han og hunknapp, for å få ermene korrekt på ponchoen, etter at jeg har brukt den som oversegl. 

PS Og siden jeg plundrer med høyre og venstre vurderer jeg også å merke venstre støvel rød og høyre grønn, men ett sted går det en grense for meg også.

• Av anders panders
      Jeg og noen i klassen har ett blogg prosjekt der vi skal skrive utstyrsrapporter. Jeg har alt skrevet en førsteinntrykks rapport av den nye sekken min, og jeg vil gjerne ha litt konstruktiv kritikk fra dere som har mye erfaring med å teste utstyr

Førsteinntrykk av Fjällräven Kajka 85 liter sekk final.docx